اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

دستگاه‌های فرهنگی، فرهنگ عفاف و حجاب را نهادینه کنند

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های فرهنگی به‌ویژه وزارت ارشاد اسلامی و صدا و سیما باید با برنامه‌ریزی و تولید برنامه‌های فرهنگی، فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنند.

دستگاه‌های فرهنگی، فرهنگ عفاف و حجاب را نهادینه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی در مراسمی که به مناسبت شهادت شهید علی خلیلی، شهید امر به معروف و نهی از منکر از سوی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه قزوین و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در مسجد شیخ‌الاسلام برگزار شد، اظهار کرد: این شهید بزرگوار با مجروحیتی که داشت ضارب خود را مورد بخشش قرار داده بود.

وی افزود: این طلبه خط رهبری و اسلام هدفی جزو احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی نداشت.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر که مانند نماز و روزه واجب است نباید در جامعه اسلامی مورد غفلت واقع شده و یا فراموش شود.

حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه ترک این فریضه مهم موجب وارد آمدن خسارات جبران‌ناپذیری به جامعه اسلامی می‌شود، همه مسئولان و مردم جامعه اسلامی باید توجه ویژه‌ای نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول مهم و اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و از ضروریات دین به شمار می‌رود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسی منکر این فریضه مهم شود مانند کسی است که منکر نماز و روزه شده و مرتد است بنابراین از مردم و مسئولان انتظار می‌رود توجه جدی نسبت به این مهم داشته باشند.

حسینی عنوان کرد: در برخی از موارد در جامعه اسلامی با بدحجابی‌هایی روبه‌رو می‌شویم که در شأن این نظام مقدس و جامعه اسلامی نیست.

وی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های اجرایی فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما که مسئولیت برنامه‌های فرهنگی را بر عهده دارند، انتظار می‌رود با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، فرهنگ صحیح عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اسلام به عنوان کامل‌ترین دین از این ویژگی برخوردار است که با داشتن رکن امر به معروف و نهی از منکر به بهترین شیوه ممکن نظارت عمومی داشته باشد.

انتهای پیام/77010/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول