اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان‌:

اوراق مشارکت سدهای مشمپا و پاوه به زود‌ی از سوی دولت منتشر می‌شود

استاندار زنجان‌ گفت: اوراق مشارکت سدهای مشمپا و پاوه به زود‌ی از سوی دولت منتشر می‌شود.

اوراق مشارکت سدهای مشمپا و پاوه به زود‌ی از سوی دولت منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به نقطه قوت موجود در بودجه سال‌جاری اظهار داشت: اعتبارات ملی دستگاه‌های اجرایی در سه ماهه نخست سال‌جاری تخصیص می‌یابد که با توجه به سردسیر بودن زنجان، کمک قابل توجهی به این استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به در دستور کار بودن انتشار اوراق مشارکت توسط دولت اضافه کرد: شرکت‌های دولتی باید پیگیر سهم استان زنجان از انتشار اوراق مشارکت باشند چراکه سد‌هایی چون مشمپا و پاوه رود به طور حتم از این اوراق سهم دارند.

استاندار زنجان به شرایط ویژه کشور به لحاظ اقتصادی اشاره ‌کرد و افزود: برای تحقق شعار سال در حوزه‌های اقتصاد و فرهنگ نیاز به فعالیت‌های خاص از جمله تشکیل کارگروه مختص است که در مورد اقتصاد کارگروه اقتصادی با افزایش تعداد جلسات در این مورد تصمیم‌سازی می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه حوزه سلامت در سال‌جاری نقش ویژه‌ای را بر‌عهده خواهد داشت، ادامه داد: حوزه سلامت استان در کارگروه بهداشت و امنیت غذایی مورد نظر بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

انصاری با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه در مورد بودجه و عملکرد سال گذشته ابراز داشت: باید متوجه بود که از مجموع 80 هزار میلیارد تومان بودجه کشور فقط 25 درصد مربوط به بودجه عمومی کشور است.

وی از تعلق 75 درصد از بودجه کشور به شرکت‌های دولتی خبر داد و متذکر شد: شرکت‌های دولتی باید عملکرد خود را در مورد جذب اعتبار و اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی ارائه دهند.

استاندار زنجان تاکید کرد: آنچه که تاکنون در مورد بودجه استان صحبت شده و گزارش ارائه می‌شود در سه حوزه بودجه جاری، بودجه 2 درصد فروش نفت و بودجه توازن منطقه‌ای است و مبلغی از اعتبارات ملی در این گزارش‌ها نیامده که مدیران شرکت‌های دولتی باید نسبت به ارائه آن اقدام کنند.

وی با اشاره به در نظر گرفته شدن اعتبارات خاص برای انجام برخی کارهای از جمله آسفالت راه‌ها و حوزه جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های زیر مجموع باید حداکثر تلاش خود را برای دریافت اعتبارات ملی انجام دهند.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجوز صادر شده برای فروش املاک مازاد متعلق به دستگاه‌های اجرایی با در نظر گرفتن ارزش افزوده و هزینه در پروژه‌های نیمه‌تمام افزود: این تبصره به حل مشکلات کمک شایان توجهی می‌کند چراکه می‌توان با فروش یک زمین و یا واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام معضلات ناشی از انباشت پروژه‌های نیمه‌تمام را حل کرد.

وی بودجه جاری استان زنجان را 90 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باید متوجه بود که این بودجه شامل برخی از دستگاه‌های اجرایی است و ارگان‌هایی مانند آموزش و پرورش، حوزه بهداشت و درمان و دانشگاه‌ها که از قرار بسیار هم هزینه‌بر هستند، نمی‌شود.

استاندار زنجان با ویژه خواندن قواعد تدوین بودجه اضافه کرد: استانداری‌ها هم از حوزه پرداخت‌های بودجه جاری استانی خارج شده است.

انتهای پیام/73004/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول