اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سابق امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان بیجار:

دشمن حجاب و چادر زنان را نشانه رفته است

مشاور سابق امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان بیجار با بیان اینکه حجاب زنان موجب ترس و رعب دشمنان نظام است گفت: دشمن حجاب و چادر زنان را نشانه رفته است.

دشمن حجاب و چادر زنان را نشانه رفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، زهرا مرادی عصر امروز در جلسه کمیسیون بانوان که با حضور سرپرست فرمانداری بیجار و اعضای این جلسه در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد با تبریک هفته بزرگداشت روز زن و ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی (ره) گفت: تأسی به زندگی حضرت زهرا مایه سعادت انسان و جامعه است.

وی با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا (س) سرتاسر الگو برای زنان فرهیخته جامعه اسلامی است، افزود: حضرت فاطمه زهرا سراسر انسانیت و معنویت است که باید الگوی نه تنها زنان بلکه تمامی انسان‌های آزادی خواه باشد.

مرادی با بیان اینکه برای رسیدن به عزت دنیوی و اخروی باید بهترین سبک زندگی که همان زندگی اسلامی است انتخاب کرد، گفت: یکی از بهترین منابع برای استخراج سبک زندگی اسلامی ابعاد زندگانی حضرت فاطمه(س) است.

وی در ادامه با شاره به مقوله فرهنگ و نقش بی‌بدیل زنان در راستای ترویج فرهنگ اسلامی بیان کرد: با توجه به منویات مقام رهبری در راستای نامگذاری سال؛ بانوان و زنان جامعه تمامی تلاش خود را با عزمی ملی و یکدلی برای تقویت فرهنگ جامعه به کار گیرند.

وی با اشاره به مقوله حجاب در جامعه به عنوان فرهنگی اسلامی و برجسته در دنیا، بیان کرد: تاثیرگذاری نقش بانوان موجب شده که دشمنان ما تمامی تهاجم خود را در جبهه فرهنگی بر روی زنان و دختران ما متمرکز کنند اما زنان ایران اسلامی ثابت کردند پیر  قرآن و عترت و حضرت زهرا(س) هستند.

مشاور سابق امور بانوان و فرمانداری بیجار با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای گرامیداشت هفته زن تأکید کرد: طبق اعلام ستاد مرکزی هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر هفته زن از روز شنبه 30 فروردین آغاز خواهد شد و سعی شده تا در نامگذاری هر یک از روزها به منویات رهبری توجه شود.

مرادی با شاره به روزشمار هفته زن از 30 فروردین تا چهارم اردیبهشت اظهار کرد: از شنبه 30 فروردین تا چهارم اردیبهشت ماه به ترتیب عناوین و روز شمار روز زن با عنوان زن، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی، زن، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی، زن، سیره فاطمی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، زن، تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف و زن، مشارکت سیاسی و مسئولیت اجتماعی، زن، شادابی و امید به آینده، زن، فرهنگ و هنر اسلامی و خودباوری و جمعه با عنوان زن، معنویت و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

تشکیل کمیته‌های تخصیصی در کمیسیون بانوان

مشاور سابق امور بانوان فرمانداری بیجار در ادامه از تشکیل کمیته‌های تخصصی 6گانه در راستای تقویت و انسجام فعالیت‌های حوزه بانوان خبر داد و گفت: این کمیته‌ها شامل کمیته‌های ورزش و سلامت، اشتغال، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کودک و نوجوان، جوانان و پژوهش، آموزش و ارتقا شاخص‌های فرهنگی است که در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال 93 فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

مرادی هدف از تشکیل این کارگروه‌ها را انسجام‌بخشی فعالیت‌های امور کمیسیون بانوان و پرهیز از موازی کاری ادارات در اجرای برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف عنوان کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 93 از جانب معظم له مبنی بر سال "اقتصاد، فرهنگ و عزم ملی و مدیریت جهادی نقش زنان را در تحقق فرمایشات رهبر معظم انکار ناپذیر عنوان کرد و گفت: بانوان جامعه اسلامی کشورمان موظفند با تلاش مضاعف و دو چندان فرهنگ و اقتصاد کشور را با عزمی ملی و یکدلی تقویت کنند.

در پایان این جلسه برنامه‌های شاخص هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر اعلام شد که جشن میلاد کوثر، برگزاری جشنواره غذای سنتی در دانشگاه آزاد اسلامی، همایش کوهنوردی در کوه حمزه عرب، برپایی نمایشگاه زن در انقلاب اسلامی، غبارروبی گلزار شهدا توسط بانوان، تجلیل از بانوان کارآفرین و نمونه، تجلیل از 18 نفر از مادران و همسران شهدا و همسران جانباز بالای 50 درصد جانبازی شاخص‌ترین این برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/79015/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول