اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری:

حمایت کافی از هنرمندان انقلابی صورت نمی‌گیرد

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور گفت: حمایت کافی از هنرمندان انقلابی صورت نمی‌گیرد.

حمایت کافی از هنرمندان انقلابی صورت نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی گودرزی دیباج صبح امروز در ویژه برنامه بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی با عنوان «تبیین هنر انقلاب اسلامی» که در حوزه هنری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی از جمله هنرهایی است که از تمام ویژگی‌های انسانی و عاطفی برخوردار است.

وی افزود: این هنر توانسته در دوران رشد و بالندگی خود عناصر عاطفی موجود در جامعه را در درون خود به منصه ظهور برساند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور اضافه کرد: وجود ویژگی‌های بارزی مانند عواطف انسانی موجب شده آثار خلق شده در قالب هنر انقلاب اسلامی ایران این قابلیت را داشته باشد که به تمام دنیا معرفی شده و از آثار برجسته و صاحب‌نام جهان به شمار رود.

گودرزی دیباج با اشاره به اهمیت آثار هنری یک جامعه در شناساندن هویت آن جامعه به دیگران ادامه داد: آثار هنری یک جامعه تأثیر شگرفی در معرفی و شناساندن آن جامعه با تمام ابعاد وجودی آن دارد.

وی عنوان کرد: اثرگذاری و اهمیت آثار هنری به اندازه‌ای است که اگر آثار تاریخی یک جامعه به هر دلیل نابود شود، با استفاده از آثار هنری آن جامعه می‌توان به گذشته و هویت آن جامعه پی برد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور تصریح کرد: این ویژگی هنر به حدی بارز است که حتی هنر متکلف نیز می‌تواند گویای شرایطی باشد که در گذشته بر آن جامعه حاکم بوده است.

گودرزی دیباج با بیان اینکه رفتار هنر بر اساس برخی از بحران‌ها تغییر می‌کند، گفت: در جوامع انقلابی نیز مانند دیگر جوامع برخی از بحران‌هایی که در آن جامعه رخ می‌دهد، موجب تغییراتی در هنر می‌شود که این موضوع جدای از میزان تحولات عمیق آن جامعه است.

وی بیان کرد: این تغییر رفتار هنر بر اساس بحران‌ها به دلیل لطافتی است که در هنر وجود دارد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه هنر انقلاب و متغیرهای مبتنی بر آن شامل هنجارها، باورها، رفتارها، نمادها و تمام بازخوردهای جامعه است، اظهار کرد: با ویژگی‌های منحصر به فردی که هنر انقلاب اسلامی دارد باید زمینه‌ای فراهم شود تا این هنر به مردم جهان معرفی شود.

گودرزی دیباج عنوان کرد: یکی از راه‌های شناساندن هنر انقلاب اسلامی به مردم جهان انجام کارهای پژوهشی برگزاری جلسات هنری است تا از این طریق بتوانیم گامی مؤثر در راستای جهانی کردن هنر انقلاب اسلامی برداریم تا مردم جهان نیز با فرهنگ انقلاب و فرهنگ دینی ملت ایران آشنا شوند.

وی تصریح کرد: هنر انقلاب اسلامی در بحرانی‌ترین شرایط مانند جنگ تحمیلی نیز هنری لطیف بود و هنرمندان ایرانی در آن دوران نیز به سمت خشونت سوق پیدا نکردند که این موضوع موجب شده هنر انقلاب اسلامی ایران یکی از افتخارات بزرگ هنر چند هزار ساله تاریخ ایران باشد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران نظریه‌پردازان واقعی عرصه هنر دغدغه حل مسئله هنر انقلاب را داشتند و این به نفع هنر دینی تمام شد که در نهایت با عنوان «هنر اسلامی» مصادره شد.

گودرزی دیباج با اشاره به ویژگی‌های هنر متعهد خاطرنشان کرد: هنرمند متعهد نسبت به ملت و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، احساس مسئولیت دارد و این موضوع موجب می‌شود در خلق آثار خود نهایت دقت را داشته باشد.

وی افزود: یک هنرمند زمانی می‌تواند آزادانه فعالیت کند که مردم کشورش از خطرات زیادی که آنها را تهدید می‌کند، بیمه شده باشند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های بارز هنر انقلاب اسلامی که نباید مغفول واقع شود، مردمی بودن این هنر است و این موضوع فقط به خاطر برقراری ارتباط با مردم نیست بلکه به دلیل خودجوش بودن آن است.

گودرزی دیباج یادآور شد: هنرمندان ایرانی در زمینه خلق آثار هنری با موضوع انقلاب تلاش زیادی کرده و آثار فراوانی تولید کرده‌اند اما حمایت‌هایی که از هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی صورت می‌گیرد، کافی نبوده و نیست.

انتهای پیام/77010/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول