اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان:

تولید آثار اولویت اصلی حوزه هنری کرمان است

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: تولید آثار هنری اولویت اصلی حوزه هنری کرمان در سال جاری است.

تولید آثار اولویت اصلی حوزه هنری کرمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس سالاری پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه سال جاری مزین به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، شعار سال، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محورهای اصلی برنامه‌های حوزه هنری استان کرمان است.

تولید آثار هنری اولویت اصلی حوزه هنری کرمان

وی همچنین سبک زندگی ایرانی – اسلامی، کودک، خانواده، اخلاق، تمدن اسلامی، عدالت و پیشرفت و سند چشم‌انداز را از دیگر اولویت‌های کاری حوزه هنری استان کرمان در سال جاری برشمرد.

رئیس حوزه هنری استان کرمان ادامه داد: سیاست کلی حوزه هنری استان کرمان در سال جاری بر این است که تولید آثار هنری در اولویت قرار گیرد.

سالاری عنوان کرد: برگزاری کارهای صحنه‌ای و جشنواره‌ها در اولویت بعدی حوزه هنری استان کرمان قرار دارد.

اجرای 20 درصد برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌های کرمان

وی بیان داشت: توجه به شهرستان‌های تابعه استان کرمان را در دستور کار حوزه هنری داریم و قرار نیست، فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مرکز استان متمرکز شود.

سالاری تصریح کرد: 20 درصد فعالیت‌های حوزه هنری استان کرمان در سال جاری در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و شهرستان‌هایی در اولویت قرار می‌گیرند که سازمان، نهاد و یا تشکیلاتی در آن مناطق از برنامه‌ها حمایت مالی انجام دهد.

انتشار 7 کتاب و 3 اثر موسیقی طی یک ماه

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری استان کرمان سال جاری را خوب آغاز کرد، افزود: اختصاص اعتبار به حوزه هنری کرمان در ابتدای سال جاری موجب شد که در فروردین ماه بتوانیم، هفت جلد کتاب و سه آلبوم موسیقی کویرانه را تولید و یا منتشر کنیم.

این مسئول فرهنگی ابراز داشت: طی فروردین ماه سال جاری آلبوم موسیقی کویرانه 9 تولید شد و توانستیم، کویرانه‌های شش و هفت را هم منتشر کنیم.

سالاری با اشاره به اینکه جشنواره‌های حوزه هنری استان کرمان به علت کمبود اعتبار به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، ادامه داد: بر این اساس در سال جاری جشنواره‌های فیلمنامه‌نویسی، نقطه عطف و سوگواره استانی تعزیه در کرمان برگزار می‌شود.

کرمان؛ میزبان جشنواره بین‌المللی موسیقی افلاک

وی از میزبانی کرمان برای جشنواره ملی شعر و داستان جوان سوره با حضور 150 شاعر و داستان‌نویس در تیر ماه سال جاری و جشنواره بین‌المللی موسیقی افلاک با موضوع ستایش در مهر ماه سال جاری خبر داد.

سالاری بیان کرد: در سال جاری انتشار 10 کتاب، دو نمایش رادیویی، چهار نمایش صحنه‌ای، جلسات نمایشنامه‌خوانی، کارگاه‌های آموزشی بازیگری و نویسندگی با حضور استادان کشوری در دستور کار حوزه هنری استان کرمان قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در سال 92 دفتر نمایش بچه‌های مسجد در حوزه هنری مرکز بازگشایی شد و در کرمان هم نمایش بچه‌های مسجد احیا می‌شود و 50 درصد تولیدات نمایش صحنه‌ای حوزه به نمایش بچه‌های مسجد اختصاص می‌یابد.

رئیس حوزه هنری استان کرمان ابراز داشت: جشنواره نمایش‌های آیینی در کرمان در حال برگزاری است و با توجه به اینکه این جشنواره به نحوی طراحی شده است که با کمک‌های مردمی اداره شود هر چهار ماه یک بار یک دوره از این جشنواره برگزار می‌شود.

سالاری از برگزاری دومین و سومین دوره جشنواره هنرهای آیینی استان کرمان در شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان خبر داد و اظهار داشت: کرمان ثابت کرده است که ظرفیت خوبی در عرصه نمایش‌های آیینی دارد.

خانه هنری ادبیات کودک و نوجوان افتتاح می‌شود

وی بیان کرد: هر سال یک خانه جدید هنری در حوزه هنری کرمان دایر می‌شود و در سال جاری خانه هنری ادبیات کودک و نوجوان در حوزه هنری آغاز به کار می‌کند.

سالاری افزود: کارگاه شعر و داستان به صورت هفتگی در حوزه هنری استان کرمان برگزار می‌شود و چهار جشنواره فصلی شعر و داستان ویژه اعضای کارگاه‌های شعر و داستان هم در دستور کار قرار دارد.

برگزاری شب‌های خاطره دفاع مقدس برای هنرمندان کرمانی

وی ادامه داد: جمع‌آوری خاطرات دفاع مقدس را به صورت جدی در حوزه هنری استان کرمان آغاز کرده‌ایم و در سال گذشته کتاب «برای ترلان» را با موضوع دفاع مقدس منتشر کردیم که طی 10 روز به چاپ دوم رسید.

رئیس حوزه هنری استان کرمان از اجرای ویژه‌برنامه 24 مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان به دست عوامل رژیم شاه خبر داد.

سالاری عنوان کرد: تاکنون سه دوره برنامه تاریخ شفاهی توسط حوزه هنری استان کرمان برگزار شده است و دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری کرمان در سال جاری شب‌های خاطره ویژه هنرمندان را برگزار می‌کند.

برگزاری کنسرت موسیقی جزو وظایف حوزه هنری نیست

وی با اشاره به اینکه تولید سه آلبوم موسیقی در دستور کار حوزه هنری استان کرمان طی سال جاری قرار دارد، ابراز داشت: حوزه هنری همچنین از کنسرت‌های موسیقی خاص حمایت می‌کند، اما به دنبال برگزاری کنسرت نیستیم و آن را جزو وظایف خود نمی‌دانیم.

این مسئول فرهنگی بیان داشت: تولید 10 قطعه موسیقی و سرود، نشست‌های تخصصی موسیقی و دومین دوره جشنواره آوای مس از دیگر برنامه‌های واحد موسیقی حوزه هنری کرمان در سال جاری است.

سالاری گفت: تولید پنج فیلم کوتاه، برگزاری نشست‌های هفتگی اکران، نقد و بررسی فیلم و برگزاری کارگاه‌های هنرهای تصویری از جمله برنامه‌های واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کرمان در سال جاری به شمار می‌رود.

«تذهیب» در کرمان رونق می‌گیرد

وی اظهار کرد: در حوزه هنرهای تجسمی هم توجه ویژه‌ای به هنر تذهیب می‌شود، زیرا معتقدیم سایر دستگاه‌ها به گرایش‌های هنرهای تجسمی توجه کرده‌اند، اما از تذهیب غافل مانده‌ایم.

رئیس حوزه هنری استان کرمان 20 دوره نمایشگاه تذهیب در سال جاری در شهرستان‌های کرمان و بم برگزار می‌شود و کارگاه‌های آموزشی با موضوع تذهیب، خوشنویسی، نقاشی و گرافیک را برگزار می‌کنیم.

انقلاب در هنر؛ هنر انقلاب اسلامی بود

سالاری ادامه داد: هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 فروردین ماه آغاز شده است و تا 26 فروردین ماه ادامه دارد و نشست هنرمندان با استاندار کرمان، برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی، نشست نخبگان هنری با امام جمعه کرمان، گلباران قبور شهدا و دیدار با تعدادی از خانواده‌های شهدای هنرمند از جمله برنامه‌های این هفته در کرمان بود.

وی بزرگترین هنر انقلاب اسلامی را انقلاب در هنر خواند و ابراز داشت: انقلاب اسلامی موجب مشروعیت هنر شد و همان طور که انقلاب در تمام شئون زندگی ما تاثیر گذاشت بر هنر هم تاثیرگذار بود.

آینده هنر کرمان روشن است

سالاری با اشاره به آغاز اجرای برنامه‌های مشترک حوزه هنری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، بیان داشت: آینده هنر استان کرمان را روشن می‌بینم و فلاح مدیرکل جدید ارشاد اسلامی کرمان در گذشته با حوزه هنری همکاری داشته و با فعالیت و سیاست این مجموعه بیگانه نیست.

وی افزود: جشنواره نمایش‌های آیینی استان کرمان به صورت مشترک توسط حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در حال برگزاری است و به زودی برنامه مشترک اکران یکی از فیلم‌های سینمایی حاتمی‌کیا با حضور این هنرمند را برگزار می‌کنیم.

این مسئول فرهنگی اذعان داشت: طی 10 سال گذشته بارها به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد دادم که سالانه چند برنامه را به صورت مشترک برگزار کنیم، اما این اتفاق روی نداد.

سالاری گفت: طی 15 سال گذشته حوزه هنری استان کرمان جزو پنج حوزه هنری برتر کشور بوده است در حالی که از نظر میزان اعتبارات جزو سه استان آخر هستیم.

انتهای پیام/80019/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول