اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی:

روز زن فرصتی ارزشمند برای ترویج معارف فاطمی است

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: سالروز میلاد مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ و معارف فاطمی در جامعه اسلامی است.

روز زن فرصتی ارزشمند برای ترویج معارف فاطمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک زهرا فرجی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرگونه تلاش در راستای آشنا کردن مردم با اهمیت و جایگاه مادران در جامعه تاثیر گذار است و باعث اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه می‌شود.

وی ابراز داشت: با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی امروز باید در راس این انقلاب عمل به قرآن کریم و ترویج سیره معصومین علیهم السلام از اهم امور باشد.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی با تأکید بر شخصیت والای زن از منظر دین اسلام، عنوان کرد: بانوان با بهره‌گیری از خصلت‌های درونی خود از قبیل مهر، محبت، فداکاری و ایثار سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شوند.

فرجی با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه زن در خانواده پرورش نسلی صالح و شایسته است، تصریح کرد: جامعه سالم نیازمند خانواده سالم است چرا که سعادت جامعه در خانواده پی‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان با آکنده کردن محیط خانه و استفاده از ظرفیت‌های افراد خانواده زمینه گفت‌وگو را فراهم می‌کنند، یادآور شد: امام خمینی(ره) نیز بر این باور بودند که آسایش فضای خانواده و آرامش آن به دست زنان محقق می‌شود.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی، پیاده شدن الگوها و رفتارهای فاطمه زهرا(س) در زندگی امروزی را از نیازهای حیاتی جامعه اسلامی برشمرد و ادامه داد: ایام ولادت یگانه بانوی معصوم فرصت مناسبی است تا اینکه سیره و سلوک آن حضرت بیش از پیش برای همه ما به خصوص زنان جامعه تبیین و آشکار شود.

فرجی متذکر شد: پیامبر بزرگوار اسلام بعد از مبعوث شدن در دوران جاهلیت، مقام و منزلت زن را تبیین و انسان‌ها را با جایگاه زنان آشنا کرد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول