اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

تولید روزانه 1600 تن شیر در مازندران / تلاش برای حل مشکلات دامداران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید روزانه یک هزار و 600 تن شیر در استان، مهم‌ترین راه برون‌رفت از وضعیت اقتصادی موجود را حمایت از تولیدکنندگان برشمرد.

تولید روزانه 1600 تن شیر در مازندران / تلاش برای حل مشکلات دامداران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور در جلسه بررسی چالش‌های صنعت دامپروری استان با اشاره به اینکه متناسب با نیاز کارخانه‌های صنایع لبنی، شیر در استان تولید نمی‌شود، گفت: روزانه یک هزار و 600 تن شیر در استان تولید می‌شود که حدود یک هزار تن آن به کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی تحویل داده می‌شود.

وی بیان داشت: این میزان فقط یک پنجم نیاز و ظرفیت کارخانه‌های لبنی است و همین امر سبب تعطیلی برخی واحدهای تولیدی شده و مابقی نیز با ظرفیت پایین مشغول فعالیت هستند.

حیدرپور با تأکید بر اینکه این ظرفیت باید احیا شود و چرخ تولید با سرعت و بهره‌وری بیشتری بچرخد، خواستار توجه جدی به مسایل و مشکلات دامداران استان و تلاش برای رفع موانع و مشکلات موجود شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه هزینه بالای خوراک دام، بیمه دام، عدم تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش، توسعه شهرها و روستاها و قرار گرفتن واحدهای تولیدی در بافت شهری و روستایی و عدم تناسب قیمت علوفه با شیر تولیدی را از مهم‌ترین مشکلات این صنعت در استان نام برد.

حسین نگهدار گفت: کمتر از 10 درصد دام‌های استان زیر پوشش چتر حمایتی بیمه هستند ضمن اینکه تأسیسات دامی نیز از حمایت بیمه برخوردار نبوده و این امر سبب بروز خسارات جبران‌ناپذیر در هنگام وقوع حادثه می‌شود.

انتهای پیام/2296/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول