اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی

برنامه‌های گرامیداشت روز زن در اراک تشریح شد

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی در آستانه فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام زن، برنامه‌های گرامیداشت این هفته در اراک را تشریح کرد.

برنامه‌های گرامیداشت روز زن در اراک تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، زهرا فرجی ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت هفته زن در استانداری مرکزی گفت: همزمان با نزدیک شدن به هفته گرامیداشت مقام زن و با توجه به نام‌گذاری سال جدید به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برنامه‌های تدوین شده در این ایام مبتنی بر سیاست‌های دولت تدبیر و امید در بحث زنان به ویژه توانمندسازی زنان تدوین و طراحی شده است.

وی ابراز داشت: برنامه‌های گرامیداشت این هفته در سه بخش ستادی، شهرستانی و دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی به نام‌گذاری روزهای هفته گرامیداشت مقام زن اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد مرکزی هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، روز شنبه سی‌ام فروردین به نام زن، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی، یک‌شنبه سی و یکم فروردین به عنوان زن، سیره فاطمی و سبک زندگی اسلامی ایرانی، روز دوشنبه اول اردیبهشت به عنوان روز زن، تولید ملی و اصلاح‌الگوی مصرف، روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت به نام زن، مشارکت سیاسی و مسئولیت اجتماعی، چهارشنبه سوم اردیبهشت روز زن، شادابی و امید به آینده، پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت به عنوان زن، فرهنگ و هنر اسلامی و خودباوری و روز جمعه پنجم اردیبهشت روز زن، معنویت و امنیت اجتماعی نام گرفته است.

وی بیان کرد: برنامه‌های این هفته در قالب 10 محور اصلی که در ذیل هر محور برنامه‌های متعدد دیگری قرار دارد، اجرا می‌شود.

فرجی تصریح کرد: برگزاری سمینار و گفتمان دینی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تجلیل از زنان توانمند، حافظ قرآن، زنان روستایی موفق و... بازدید از مراکز فعال در حوزه زنان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، تهیه و ارائه گزارش از وضعیت زنان در حوزه‌های سلامت، اجتماعی، فرهنگی و...، آموزش‌های غیرمستقیم و تهیه کلیپ از فعالیت‌های زنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از محورهای اصلی این برنامه است.

به گفته وی 151 عنوان برنامه در سطح شهرستان و 137 عنوان برنامه در سطح دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: بازدید از بیمارستان تخصصی زنان در شهر اراک، مرکز ارتقای سلامت زنان، مرکز اقتصادی زنان و کانون اصلاح و تربیت از دیگر برنامه‌های تدوین شده در این هفته خواهد بود.

فرجی ادامه داد: نشست تخصصی زن و کرامت انسانی هم‌زمان با نخستین روز این هفته و با حضور 700 نفر از بانوان فعال در گروه‌های مختلف با رویکرد تبیین آیات قرآن و عدالت اجتماعی در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار می‌شود.

فرجی برگزاری همایش پیاده‌روی عمومی بانوان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: این همایش همزمان با آخرین روز از این هفته در پارک امیرکبیر شهر اراک با حضور بانوان برگزار می‌شود که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و آموزش غیر مستقیم از بخش‌‌های جانبی این همایش است.

انتهای پیام/87001/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول