اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ اعلام کرد

تقویت چرخه تولید با اجرای دقیق هدفمندی یارانه‌ها

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای صحیح هدفمندی یارانه‌ها سبب تقویت چرخه تولید و رفع مشکلات اقتصادی کشور خواهد شد.

تقویت چرخه تولید با اجرای دقیق هدفمندی یارانه‌ها

مهدی عیسی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: انصراف اقشار پر درآمد از دریافت یارانه با در نظر گرفتن شرایط خاص حاکم بر کشور و جلوگیری از تورم در اجرای فاز دوم یارانه‌ها دولت را در راستای تحقق اهداف خود که همان تقویت چرخه تولید، افزایش درآمدها و رفع مشکلات اقتصادی کشور است، یاری رسانند.

وی به ایرادات فاز نخست اجرای یارانه‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: پرداخت یارانه نقدی به تمام اقشار جامعه اعم از مرفه و غیرمرفه در دوره نخست هدفمندی، موجب پیامدهای ناخوشایندی شد.

عیسی‌زاده گفت: دولت یازدهم با اتخاذ تدابیر ویژه و با اولویت قرار دادن طبقات ضعیف جامعه در تلاش است تا فاز دوم را در مسیر صحیح خود قرار دهد.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم ایران هم اکنون سه برابر مردم چین، دو برابر و نیم مردم ژاپن، 2.4 برابر مردم اروپا سوخت مصرف می‌کنند و این معضل باید هرچه سریع‌تر چاره‌اندیشی شود.

عیسی‌زاده بر ضرورت ترویج الگوی مصرف در کشور تاکید کرد و گفت: کسانی که در بخش فرهنگی جامعه فعالیت دارند، باید دولت را در راستای ترویج فرهنگ الگوی مصرف یاری کرده و رسانه‌ها نیز از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.

وی با بیان اینکه مدیران به دنبال اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشند گفت: همکاری مردم به هر میزان در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، آزادی عمل دولت برای ارتقای شاخص‌های اجتماعی و رفاهی، کنترل تورم، ایجاد اشتغال و توسعه تولید و سرمایه‌گذاری را بیشتر می‌کند.

عیسی‌زاده اضافه کرد: از آنجا که هدف دولت افزایش تولید، توسعه بهداشت، سلامت جامعه و ایجاد اشتغال پایدار در یک چرخه اقتصادی است، بنابراین منابع حاصل از انصراف یارانه‌ها در قالب ارائه خدمات به خود مردم باز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یارانه‌ها باید در اختیار کسانی قرار گیرند که نیازمندان واقعی هستند، گفت: پول دریافتی از یارانه‌ها تاثیر بسزایی در زندگی برخی افراد دارد و درآمد ماهیانه آنها محسوب می‌شود بنابراین باید طوری رفتار کرد که با انصراف از یارانه‌ها توسط کسانی که نیازمند نیستند، شرایط زندگی نیازمندان بهبود یابد.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ اظهار داشت: حدود 75 میلیون نفر یارانه بگیر در کشور وجود دارد که اگر این رقم به 50 نفر میلیون برسد منابع مالی بسیاری به دست دولت می‌رسد تا در زیرساخت‌ها، بهداشت، بیمارستان، آموزش و پرورش، آسفالت و ساخت جاده‌های روستائی هزینه کند.

وی با اشاره به وضعیت حامل‌های انرژی در کشور، گفت: انرژی در کشور ما باید به قیمت اصلی ارائه شود زیرا عرضه ارزان انرژی سبب بی‌عدالتی و قاچاق انرژی و سوخت می‌شود.

انتهای پیام/61003/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول