اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

237 بازدید نظارتی غذا و دارو در قزوین انجام شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: 237 بازدید نظارتی در حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در فروردین ماه انجام شد.

237 بازدید نظارتی غذا و دارو در قزوین انجام شد

پیمان قجربیگی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: کارشناسان واحدهای نظارتی حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در سال 1393 بالغ بر 237 بازدید از مراکز مختلف تولیدی و خدماتی داشتند.

وی افزود: علاوه بر سامانه اطلاع‌رسانی داروها و سموم که به صورت 24 ساعته مردم را در این زمینه‌ها راهنمایی می‌کرد، کارشناسان کشیک واحدهای مختلف این معاونت در تمامی روزهای تعطیل جهادگرانه حضور داشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با پوشش 451 واحد تحت نظارت تعداد 29 بازدید نظارتی داشتند، اظهار داشت: آنان علاوه بر رسیدگی فوری به یک مورد شکایت اعلام شده از طریق سامانه 1490 تعداد 10 مورد نمونه‌برداری از محصولات زیر پوشش نیز انجام دادند.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قزوین که خود در آخرین روز سال 1392 و نخستین روز سال 1393 وضعیت ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی را توسط واحدهای کشیک حوزه سلامت استان در شهرستان‌های قزوین، آبیک و تاکستان بررسی کرد، در ادامه بیان داشت: کارشناسان کشیک آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی 65 نمونه ارسالی از واحدهای دانشگاه یا سایر سازمان‌ها را دریافت کردند و درباره 56 مورد آن اظهار نظر داشتند.

قجربیگی، تعداد بازدیدهای نظارتی کارشناسان اداره نظارت بر امور دارو و مواد مخدر را 208 مورد و کنترل فعال بودن واحدهای ارائه خدمات دارویی را 56 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: ضمن رفع فوری چهار مورد کمبود دارویی گزارش شده، تعداد 26 مورد داروی مخدر و بیماران خاص به متقاضیان دارای نسخه پزشک ارائه شد.

وی افزود: به سه شکایت شهروندان و مسافران نوروزی از داروخانه‌ها به خاطر رعایت نکردن ساعت کاری و عدم حضور مسئول فنی، بلافاصله رسیدگی شد.

این مسئول یادآور شد: با تمهیدات این حوزه معاونتی، پوستر معرفی داروخانه‌های فعال در تعطیلات در روزهای پایانی سال 92 در معرض دید مردم قرار گرفت.

انتهای پیام/2667/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول