اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی صورت می‌گیرد

راه‌اندازی طرح پردازش زباله در همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: به زودی طرح پردازش زباله در همدان با 90 میلیارد ریال اعتبار عملیاتی می‌شود.

راه‌اندازی طرح پردازش زباله در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کامران گردان پیش از ظهر امروز در بازدید اعضای کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر از سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان اظهار کرد: طبق بررسی‌ها، رایزنی و بازدیدهای صورت گرفته قرارداد تحویل زباله و پردازش تخمیر کمپوست گرانوله با یکی از شرکت‌های نیمه‌دولتی در حال انعقاد است.

وی مدت زمان انعقاد قرارداد طرح تحویل و پردازش زباله را 18 ماهه بیان کرد و یادآور شد: بر اساس این توافقنامه ایجاد فضای سبز در سایت فعلی جمع‌آوری زباله شروع شده و با اجرای این طرح از دفن غیر بهداشتی و سنتی زباله که شیرابه‌های آن به اعماق زمین نفوذ کرده و باعث تخریب محیط زیست و اراضی می‌شود، جلوگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: با اجرای طرح پردازش تخمیر کمپوست گرانوله، امکان تفکیک زباله از مبدأ نیز عملی‌تر خواهد شد، حتی امکان پردازش زباله شهرهای مجاور نیز وجود دارد.

 وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های پردازش زباله در دو شیفت کاری توان پردازش 500 تن زباله را خواهد داشت، اضافه کرد: با توجه به اینکه شرکت طرف قرارداد در استان‌های دیگر نیز در این زمینه کار اجرایی انجام داده، نگرانی برای اجرای صحیح پروژه وجود ندارد.

 گردان با اشاره به اینکه طرح پردازش زباله یکی از پروژه‌هایی است که سرمایه‌گذاری 90 میلیارد ریالی را در استان به دنبال دارد، اظهار کرد: علاوه بر مزایای مطرح شده این طرح اشتغالزایی خوبی را نیز برای همدان در پی دارد.

وی در ادامه با اشاره به بررسی عملکرد سازمان پسماند شهرداری همدان، افزود: با توجه به اینکه سیاست شورای چهارم مبنی بر ایجاد تحول و تغییرات در تمام حوزه‌های مدیریت شهری است، اما عملکرد سازمان پسماند بر اساس روال گذشته و سنتی بوده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: انتظار می‌رود سازمان پسماند در راستای ایجاد تحول و نوآوری با داشتن طرح‌های جدید از سیستم سنتی به سمت مدرنیته حرکت کند.

وی با تأکید بر تفکیک زباله از مبدأ اظهار کرد: با توجه به اینکه با برنامه‌ریزی محلات نحوه جمع‌آوری زباله هر شب انجام می‌پذیرد در اجرای طرح پردازش زباله به گونه‌ای می‌توان عمل کرد که یک یا دو روزه زباله‌ها را جمع‌آوری کرده و شهروندان زباله‌های خود را دستی به باکس‌ها منتقل کنند، جلوگیری کرد.

گردان اضافه کرد: با فرهنگسازی، دادن کیسه‌های زباله مناسب و تعیین زمان دقیق در امر جمع‌آوری زباله می‌توان رغبت نگهداری کوتاه‌مدت زباله را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 600 باکس زباله در سطح شهر همدان وجود دارد، گفت: می‌توان با تغییر سیستم جمع‌آوری زباله تعداد باکس‌ها را که به زیبایی منظر شهری لطمه می‌زند، را کاهش داد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان ادامه داد: مبالغ هنگفتی که شهرداری برای نگهداری و بازسازی باکس‌های زباله هزینه می‌کند با تفکیک زباله از مبدأ کاهش یافته و در این روش مأموران جمع‌آوری به درب منازل برای دریافت زباله تفکیک شده، مراجعه می‌کنند.

وی یادآور شد: زباله‌ها برای جمع‌آوری در معابر عمومی و کوچه‌ها درون باکس‌های کوچک و بزرگ نگهداری نمی‌شوند.

گردان در پایان سخنانش موفقیت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ را علاوه بر تلاش مدیریت پسماند در فرهنگسازی و مشارکت شهروندان بسیار موثر دانست.

انتهای پیام/89003/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول