اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل همیاری شهردار‌های گیلان:

طرح تفکیک زباله از مبدأ عزم جدی می‌خواهد

مدیرعامل همیاری شهرداری‌های گیلان گفت: طرح تفکیک زباله از مبدأ مستلزم عزم جدی است.

طرح تفکیک زباله از مبدأ عزم جدی می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، امیر مرادی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه دهیاری‌های سال 93 در سالن اجتماعات بخشداری چابکسر با بیان اینکه بحث زباله استان در اولویت کار استانداری است، اظهار کرد: استانی که از نظر فرهنگ و اندیشه حرف نخست را می‌زند بی‌توجهی به محیط زیست ناراحت کننده است.

وی تفکیک زباله از مبدأ را مهم‌ترین عامل در کاهش حجم زباله دانست و افزود: ما باید دیدگاه‌های خود را نسبت به کثیف بودن زباله تغییر دهیم و با نگاه جهادی و کمک یکدیگر در تفکیک زباله وارد شویم.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر اقدامی درباره برطرف شدن مشکل زباله صورت نگیرد در واقع به نسل آینده خیانت کرده‌ایم.

وی نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و نیز رسانه‌ها را در مبحث تفکیک زباله از مبدأ مهم خواند.

مرادی تصریح کرد: این سازمان با همکاری خانواده‌ها می‌تواند حداقل در آخرین روز هفته در جمع‌آوری محیط زیست و کمک به زیبایی محیط زیست اقدام کند.

مدیرعامل همیاری شهرداری‌ها گیلان ورود شیرابه به محیط زیست را نگران کننده دانست و افزود: با ورود شیرابه‌ها به محیط زیست موجب افزایش بیماری‌های مانند انواع سرطان در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان همیاری‌های استان امکاناتی را برای تعمیر ماشین‌آلات دهیاری‌ها فراهم کرده است، متذکر شد: این سازمان عقد قرارداد با دو کارخانه کشور برای تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات مورد نیاز دهیاری‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

بخشدار چابکسر نیز در این نشست با اشاره به اینکه پس از تعطیلی کارخانه کمپوست رودسر این شهرستان با بحران انباشت زباله مواجه شده است، گفت: قبل از سال جدید این بخشداری با کمک دهیاران و بخش‌خصوصی تفکیک زباله از مبدأ را آغاز کرده است.

حسین رمضان‌خواه، دهیاری روستای توسکامحله را در آموزش خانواده‌ها و تفکیک زباله از مبدأ پیشگام از دیگر مناطق دانست و تصریح کرد: این طرح با شدت بیشتری در دیگر نقاط گسترش می‌یابد و عزم جدی در این زمینه وجود دارد.

وی یادآور شد: امیدواریم با کمک مسئولان و مردم بتوان مشکلات زباله منطقه را برطرف کرد و کاری که آغاز شده است را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/84002/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول