اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد

افزایش 2 برابری حجم زباله تولیدی قزوینی‌ها در ایام نوروز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: حجم زباله تولیدی در سطح شهر، در برخی از روزهای سال گذشته و همچنین در روزهای ابتدایی سال جدید با بیش از دو برابر افزایش، به بیش از 700 تن رسید.

افزایش 2 برابری حجم زباله تولیدی قزوینی‌ها در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، مجتبی منتظری ضمن پوزش از تاخیر در جمع‌آوری زباله‌ها در روزهای پایانی سال گذشته و روزهای نخست سال جدید، اظهار داشت: میزان زباله تولیدی شهروندان قزوینی در واپسین روزهای سال 92 و نخستین روزهای سال جدید تا بیش از دو برابر روزهای عادی افزایش یافت که این موضوع در 10 سال گذشته بی‌سابقه است.

وی افزود: آمارهای ارائه شده از سوی حوزه برنامه‌ریزی و اجرایی سازمان نشان می‌دهد کارگران خدمات شهری سازمان تا دو برابر بیش از روزهای عادی از سطح شهر زباله جمع‌آوری کرده و به مجتمع محمدآباد انتقال داده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ادامه داد: حجم زباله تولیدی در سطح شهر، در روزهای پایانی سال گذشته و همچنین در روزهای ابتدایی سال جدید با بیش از دو برابر افزایش از 280 تن به بیش از 700 تن در روز رسید.

منتظری با قدردانی از تمام پرسنل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین به ویژه در حوزه اجرایی، تأکید کرد: با وجود این افزایش حجم، با همت و تلاش بی‌وقفه پرسنل این سازمان، شرایطی ایده‌آل و محیطی مناسب برای شهروندان و مسافران نوروزی فراهم شد.

وی کاهش تولید زباله توسط شهروندان را یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در کاهش هزینه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای صحیح جداسازی پسماند خشک از تر در مبدأ تولید که همان منازل است حجم زباله‌های تولیدی بسیار کاهش می‌یابد و گام مؤثری در پیشبرد اهداف سازمان و فناوری از ضایعات تفکیک شده برداشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از تمام شهروندان قزوینی خواست تا در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، دست در دست یکدیگر با تفکیک در مبدأ و کاهش تولید زباله برای سربلندی ایران اسلامی و زیبایی هرچه بیشتر شهرمان و داشتن محیط زیستی سالم تلاش کنند.

انتهای پیام/2667/س/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول