اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور عشایر استان بوشهر خبر داد

تولید 5 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر دشتستان

مدیر کل امور عشایر استان بوشهر از تولید 5 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر دشتستان خبر داد.

تولید 5 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علی ابراهیمی عصر امروز در آیین آغاز کوچ بهاره عشایر دشتستان به مناطق ییلاقی اظهار داشت: عشایر غیور همواره در انجام وظایف محوله کوشا بوده و کوتاهی نمی‌کنند.

مدیر کل امور عشایر استان بوشهر افزود: 5 هزار و 200 خانوار عشایر هفت ماه از سال را در گستره‌ای به وسعت 640 هزار هکتار از مناطق قشلاقی ایشان این استان سپری می‌کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: در سال گذشته 36.5 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عشایر در استان هزینه شده است.

وی بیان کرد: اجرای پروژه‌هایی در حوزه آبرسانی و آب انبارها، نگهداری و مرمت ایل راه‌ها، تکمیل راه‌ها، تجهیز و آماده سازی اراضی سایت‌های اسکان عشایر و ارائه خدمات پشتیبانی عشایر کوچنده نیز در یکسال اخیر انجام شده که تاکنون 70 درصد این میزان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر یادآور شد: سالانه 5 هزار تن گوشت قرمز، 3 هزار و 200 متر مربع صنایع دستی و 7 هزار تن محصولات زراعی و باغی توسط خانوارهای عشایری دشتستان تولید می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: عمده مشکلات عشایر این منطقه کمبود آب و علوفه با توجه به خشکسالی است و تلاش گسترده‌ای برای رفع مشکلات این عزیزان انجام می‌دهیم.

ابراهیمی یادآور شد: تشکیل شورای عشایری شهرستان دشتستان از مهم‌ترین اقدامات در این منطقه برای عشایر است.

انتهای پیام/2452/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول