اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اداری چاروسا:

زمان آغاز کوچ عشایر چاروسا مشخص شد

رئیس شورای اداری چاروسا گفت: کوچ عشایر چاروسا از 20 اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

زمان آغاز کوچ عشایر چاروسا مشخص شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، عصر امروز سیدرضا غلامی‌مقدم در نشست کوچ عشایر چاروسا اظهار داشت: جامعه عشایری هم‌زمان با گرم شدن هوا از اوایل فروردین‌ماه تا اواخر اردیبهشت کوچ بهاره خود را به سمت مناطق ییلاقی انجام می‌دهند.

بخشدار چاروسا عنوان کرد: عشایر بخش چاروسا در کوچ بهاره مسافتی حدود 15 تا 200 کیلومتر را طی می‌کنند تا به محل ییلاقی محل استقرار خود برسند.

غلامی‌مقدم تصریح کرد: عشایر این بخش همه ساله پاییز و زمستان خود را در مناطق گرمسیری الگن، المور، قلعه‌رئیسی، شوتاور ،کلاب سپری کرده و با گرم شدن هوا به سوی مناطق سردسیر، دلی‌کما، کوه پنبه و آجم کوچ ییلاقی خود را آغاز کرده‌اند.

بخشدار چاروسا افزود: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های با ادارات و ارگان‌های ذیربط در مورد کوچ بهاره عشایر به جهت ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، آموزشی و مسائل امنیتی عشایر چاروسا در مسیرهای کوچ و مناطق ییلاقی صورت گرفته تا عشایر در هنگام کوچ مشکلی نداشته باشند.

غلامی‌مقدم خاطرنشان کرد: ورود زود هنگام دام‌ها به مناطق ییلاقی می‌تواند خسارات و صدماتی به مراتع وارد کند.

رئیس شورای اداری چاروسا تاریخ مجاز کوچ را از 20 اردیبهشت عنوان کرد، گفت: مسئولان با در نظر گرفتن شرایط رویش گیاهان و جلوگیری از تخریب مراتع همکاری لازم را با امور عشایر در راستای جلوگیری از ورود زود هنگام دام‌ها به مناطق ییلاقی انجام دهند.

غلامی‌مقدم تأکید کرد: جاده‌های مناطق ییلاقی عشایر وضعیت نابسامانی دارد مسئولان ذیربط نسبت به تعمیر و بررسی مشکلات عشایر اقدام کنند.

انتهای پیام/82009/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول