اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه تأکید کرد

نقش بی‌بدیل رسانه در پایداری فرهنگ و رسوم عشایر

فرماندار کهگیلویه نقش اصحاب رسانه و صدا و سیما در پایداری فرهنگ عشایر را مؤثر خواند و افزود: رسانه‌های گروهی می‌توانند در حفظ و تقویت، ترویج و تعمیق شاخصه‌های مثبت و آداب ارزشی عشایر تلاش کنند.

نقش بی‌بدیل رسانه در پایداری فرهنگ و رسوم عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ابراهیم جعفری ظهر امروز در نشست ستاد کوچ عشایر شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده اظهار داشت: شعار سال باید دغدغه ذهنی، فکری و عملی همه مسئولان شود و در حد نصب بنر باقی نماند.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به توجه ویژه رهبر انقلاب به مسئله اقتصاد تصریح کرد: اثرگذاری هر چه بهتر هر کاری در راه‌اندازی فرهنگ آن کار است.

جعفری با بیان اینکه روزمرگی کار را به جایی نخواهد رساند، افزود: همه ما موظف به مدیریت جهادی و حرکت در راه تحقق شعار سال هستیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به اوضاع سیاسی حاکم بر کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: شرایط فعلی کشورمان ایجاب می‌کند مسئولان با تمام وجود کار کنند.

جعفری موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها و اجرای فاز دوم در شهرستان همزمان با سراسر کشور را یادآور شد و تأکید کرد: ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه در شهرها و بخش‌های کهگیلویه به نحو شایسته صورت پذیرد.

این مسئول با اشاره به مشکلات مناطق عشایری و عدم دسترسی به امکانات ثبت نام یارانه، خاطرنشان کرد: دفاتر ارتباطی روستایی با سعه صدر از متقاضیان دریافت یارانه ثبت‌نام خواهند کرد.

جعفری کوچ عشایر به مناطق ییلاقی را متذکر شد و با تأکید بر لزوم نگاه یکسان متولیان به مردم عشایر در کوچ، ابراز داشت: در راستای صیانت از منابع طبیعی و حفظ مراتع تا قبل از زمان قانونی کوچ از عبور عشایر جلوگیری شود.

فرماندار کهگیلویه ارائه آموزش‌های لازم به عشایر در زمینه حفاظت از اموال را ضروری خواند و اذعان داشت: این مسئله در حوزه عشایری شهرستان مغفول مانده است.

جعفری تأمین امنیت عشایر را وظیفه ذاتی نیروی انتظامی عنوان و تصریح کرد: بسیج عشایر در تأمین امنیت با نیروی انتظامی همکاری داشته باشد.

وی تأمین امکانات مورد نیاز برای عبور عشایر از طریق ادارات متولی و نظارت دامپزشکی بر واکسیناسیون دام‌ها را لازم دانست و گفت: مناطق ممنوعه کوچ شهرستان باید شناسایی و از ورود دام به این مناطق جلوگیری شود.

فرماندار کهگیلویه نقش اصحاب رسانه و صدا و سیما در پایداری فرهنگ عشایر را مؤثر خواند و افزود: رسانه‌های گروهی می‌توانند در حفظ و تقویت، ترویج و تعمیق شاخصه‌های مثبت و آداب ارزشی عشایر تلاش کند.

انتهای پیام/82016/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول