اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بویراحمد خبر داد

25 اردیبهشت آغاز کوچ عشایر بویراحمد

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد زمان کوچ عشایر این شهرستان را 25 اردیبهشت‌ ماه سال‌جاری عنوان کرد.

25 اردیبهشت آغاز کوچ عشایر بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز جلسه شورای عشایر شهرستان بویراحمد با حضور اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد در این جلسه با اشاره به آغاز زمان کوچ عشایر بویراحمد اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای عضو شورا باید تمهیدات لازم را در راستای زمان کوچ عشایر شهرستان اتخاذ کنند تا در آغاز کوچ جامعه عشایری با مشکلی مواجه نشود.

شاهرخ کناری تصریح کرد: بویراحمد بزرگترین شهرستان استان از لحاظ جمعیتی است که انتظار می‌رود مسئولان اجرایی در این حوزه در بخش اعتبارات عشایر این شهرستان را دریابند.

وی زمان کوچ عشایر بویراحمد را 25 اردیبهشت‌ماه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه عشایر استان‌های همجوار از جمله خوزستان و شهرستان سمیرم استان اصفهان از شهرستان عبور می‌کنند به منظور حفاظت از عرصه‌ها و استفاده عشایر بویراحمد از ایل‌ راه‌ها هماهنگی‌های لازم با استان‌های مذکور صورت می‌گیرد.

کناری تامین آب شرب جامعه عشایری شهرستان را مهم دانست و دستگاه‌های مربوطه شهرستانی را موظف به فراهم کردن آن کرد و گفت: جهاد کشاورزی نهال‌های دامی لازم را در اختیار عشایر قرار دهند.

این مسئول با تاکید بر اینکه آموزش فرزندان عشایر همچون دیگر افراد جامعه باید مدنظر مسئولان و متولیان اجرایی در آموزش و پرورش قرار گیرد، تصریح کرد: آموزش و پرورش عشایری با انجام کار مطالعاتی مکان‌های عشایری فاقد مدرسه را و نسبت به احداث مدرسه اقدام کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را وظیفه همگانی خواند و گفت: در زمان کوچ حفاظت از اراضی بسیار مهم است که منابع طبیعی می‌تواند اراضی در محدوده عشایر را در صورتی که امکان واگذاری باشد به آن‌ها واگذار کند.

کناری فنی ‌و حرفه‌ای را جهت فراهم کردن رشته‌های فنی در مکان‌های عشایری موظف کرد و گفت: در صورتی که امکان تاسیس رشته‌های فنی مورد نیاز جامعه عشایر وجود داشته باشد این مرکز می‌تواند با کار عملیاتی شرایط را برای جوانان عشایر فراهم کند.

وی جامعه عشایری را جامعه‌ای فعال، پویا و هنرمند در تولیدات صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان به منظور حمایت از تولیدات عشایر بازار تولیدات عشایری را فراهم کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد تصریح کرد: جهت بازگشایی ایل‌ راه‌های عشایر اداره راه همکاری لازم جهت بازگشایی مسیرها را داشته باشد تا در زمان کوچ عشایر با مشکل خاصی مواجه نشوند.

کناری با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم جهت آغاز کوچ عشایر صورت گرفته است، گفت: با توجه به اینکه پنج گلوگاه در مسیر کوچ عشایر وجود دارد نیروی انتظامی به منظور تامین امنیت کوچ همکاری خوبی تا کنون داشته که انتظار می‌رود ماموران انتظامی امسال نیز این همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/82011/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول