اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

فرهنگ مهم‌ترین عامل در اصلاح جامعه است

امام جمعه بابل گفت: فرهنگ مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در اصلاح وضعیت یک جامعه است.

فرهنگ مهم‌ترین عامل در اصلاح جامعه است

حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در ارتباط با این مسئله در جامعه با آن روبه‌رو هستیم ضعف‌های فرهنگی موجود در جامعه در کنار ضعف‌های مادی است.

وی افزود: در جامعه و کشور ما آن چنان که به ضعف‌های اقتصادی نگریسته می‌شود به ضعف‌های فرهنگی کمتر توجه می‌شود در حالی که یکی از ضعف‌های مشهود و محسوس در جامعه، ضعف فرهنگی است.

روحانی بیان داشت: مجموعه فرهنگ که مجموعه‌ای از باورها، عقاید و رسوم یک ملت است یکی از موضوعات مهم در درون جوامع بشری است که فرهنگ مهم‌ترین عامل اثرگذار در اصلاح وضعیت یک جامعه محسوب می‌شود.

امام جمعه بابل تصریح کرد: ضعف فرهنگی موجود در استان‌ها به تبع هر استان متفاوت است چرا که این تفاوت‌ها برخواسته از نگاه قومی، آیینی، مذهبی و دیگر عوامل تاثیرگذار در رفتار، آداب و رسوم ملت محسوب می‌شود.

روحانی اذعان داشت: ضعف فرهنگی مجموعه کشور که در یک نگاه کلی نگریسته می‌شود این است که این باورها، آداب و رسوم فرهنگ ملت متناسب با مصالح اجتماعی جامعه نیست و ضعف‌هایی در رفتار، برخورد و در مصرف جامعه با آن مواجه هستیم.

این مسئول افزود: ساده‌ترین موضوع اسراف در هزینه‌های جاری و همچنین سایر اجزای فرهنگی از جهت کار و تلاش است و یکی از نگرانی‌ها و ضعف‌های موجود در استان و کشور که با آن مواجه هستیم فرهنگ کار است.

وی بیان داشت: فرهنگ کار در برخی استان‌ها پررنگ و در برخی استان‌ها از جمله مازندران فروکش کرده است و فضای دانشگاهی و فضای مدرکی که در این استان حاکم شده توجه به فرهنگ کار را کاهش داده و در نتیجه با نوساناتی در اشتغال و برخی موضوعات در این رابطه مواجه هستیم.

روحانی مسئله ناسازگاری‌های اخلاقی درون خانواده را یکی دیگر از ضعف‌های فرهنگی موجود در جامعه برشمرد و افزود: بالا رفتن آمار طلاق در جامعه به ویژه در استان‌های شمالی کشور نشان از ضعف‌ها و چالش‌های موجود فرهنگی است که این امر بیانگر فروکش کردن ارزش‌های اخلاقی و عاطفی در درون خانواده و جامعه است.

وی تاثیرگذاری فرهنگ بر اقتصاد را یکی از دلایل نامگذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری برشمرد و بیان داشت: سالم‌سازی عناصر فرهنگی زیربنای سالم‌سازی اقتصاد جامعه است.

روحانی بیان داشت: اگر بخواهیم مشکلات جامعه در زمینه اقتصادی برطرف شود و اگر بخواهیم بر مسئله تولید، توزیع و مصرف اثرگذاری داشته باشیم باید به فرهنگ جامعه بپردازیم.

انتهای پیام/86009/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول