اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار:

شهرداری نسبت به مسائل فرهنگی عمرانی نگاه ویژه داشته باشد

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: از شهردار سبزوار انتظار داریم نسبت به مسائل فرهنگی مانند مسائل عمرانی نگاه ویژه داشته باشد.

شهرداری نسبت به مسائل فرهنگی عمرانی نگاه ویژه داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قاسم حسینی‌زاده عصر امروز در نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر سبزوار در سال 93 ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امیر سپهبد صیاد شیرازی و شهدای 8 سال دفاع مقدس با بیان اینکه نامگذاری شعار توسط مقام معظم رهبری وظیفه سنگینی را بر روی دوش مسئولین و نهادهای اجرایی گذاشته است، اظهار کرد: توجه ایشان نسبت به مسئله اقتصاد و فرهنگ نشان از دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی دارد که در چند سال گذشته برای کشور به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه شورای شهر از نهادهایی است که می‌تواند در تحقق شعار امسال و رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری مؤثر واقع شود، تأکید کرد: امیدواریم با بومی‌سازی شعار سال، توجه به امکانات شهری و مدیریت جهادی بتوانیم در این زمینه تلاش خود را بکنیم.

عضو شورای شهر سبزوار و مسئول کمیسیون فرهنگی این شورا نیز با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ اظهار کرد: در حقیقت مقام معظم رهبری با این نامگذاری یک راه‌حل و راهکار را جلوی همه نخبگان فرهنگی کشور گذاشته‌اند.

مهدی مقصودی ادامه داد: کمیسیون‌های فرهنگی در هر حیطه‌ای که هستند از مجلس گرفته تا شورای شهر باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و نسبت به تحقق این بخش از شعار سال گام بردارند.

وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار دارای پیشینه‌ای چند هزار ساله است، تصریح کرد: معتقدیم که امروز باید این شهر را از طریق تاریخ تمدن و فرهنگ غنی آن به دیگران بشناسانیم.

این مسئول با اشاره به اینکه عموماً اقدامات شهرداری همواره متوجه مسائل عمرانی در شهر است، خاطرنشان کرد: این سایه سنگینی است که از گذشته در شهرداری‌ها حاکم بوده است و از شهردار سبزوار این انتظار را داریم که نسبت به مسائل فرهنگی مانند مسائل عمرانی که با یک نگاه غالب و توجه ویژه نگریسته می‌شود، توجه کند.

مقصودی با بیان اینکه شهر سبزوار دارای سهم مهمی در ایجاد تمدن در این قسمت از کشور است، افزود: وجود فرهیختگان، بزرگان، دانشمندان، وجود آتشگاه آذربرزین مهر، قیام سربداران و ... همه نشان از این پیشینه فرهنگی غنی است.

وی با اشاره به نظارت شورای شهر بر شهرداری سبزوار نیز گفت: در دوره 6 ماهه که شهرداری با سرپرست اداره شده؛ سؤالاتی برای بسیاری به وجود آمده است که حقوق کارمندان، مدیران و سرپرست شهرداری به درستی پرداخت نشده و برخی آقایان حقوقی دور از انتظار گرفته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه سرپرست باید در دوره 6 ماهه خود یک گزارش از وضعیت این مجموعه به شورا ارائه می‌کرده است، گفت: در برخی موارد آقایان در قالب اضافه کار و تشویقی مبالغی را پرداخت کرده‌اند که این کار مخالف مصوبات شورا بوده و باید وضعیت پرداختی حقوق‌های برخی معاونان و مدیران سازمان‌های تابعه شهرداری بررسی شود.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول