اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

زیرساخت‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نبود جاده‌های چهاربانده، هتل‌ها و نداشتن سابقه طولانی در پذیرش گردشگر و نبود بازار فعال را از مشکلات زیرساختی در حوزه گردشگری این استان بیان کرد.

زیرساخت‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمع زیادی از دست‌اندرکاران ستاد تسهیلات سفر این استان در محل سالن همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی امسال توسط دست‌اندرکاران این ستاد در استان انجام شد که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشت.

رئیس ستاد تسهیلات سفر در این استان ادامه داد: در دین اسلام به سفر و مسافرت از دو جنبه توصیه شده است که در جنبه نخست به مشرکان و کافران توصیه شده تا با دیدن عاقبت افراد و اقوام در سرزمین‌های مختلف تدبر کرده و به سوی خدا روی آورند.

وی افزود: اما در جنبه دوم خداوند انسان‌ها را توصیه به سفر می‌کند تا این که قدرت پروردگار را مشاهده کنند و این‌گونه بر ایمان آن‌ها افزوده شود.

خادمی افزود: وجه دیگر سفر و فواید آن به رشد اقتصاد در کشورها برمی‌گردد که امروزه بخش عمده‌ای از اقتصاد کشورهای پیشرفته مرهون صنعت گردشگری است و ایران اسلامی هم با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌مانند در جهان باید از این ظرفیت استفاده بیشتری کند.

وی در ادامه اظهارات خود از زیرساخت‌های ضعیف گردشگری در این استان گفت و با بیان این‌که اگر تلاش و همت خود مسئولان نبود این زیرساخت‌ها نمی‌توانست جوابگوی خیل مسافران و گردشگران باشد، تصریح کرد: همگرایی و تعامل دستگاه‌های مربوطه باعث شد تا بتوانیم ضعف زیرساخت‌ها را پوشش دهیم.

خادمی افزود: بسیاری از مدیران و فرمانداران ما در نخستین سال مدیریت خود بودند و با وضعیت گردشگری و زیرساخت‌ها و مشکلات آشنایی نداشتند و می‌توان گفت که تنها در سایه کار و تلاش مضاعف و تعامل گسترده این‌گونه خدمات‌رسانی مطلوب میسر بود.

وی نبود جاده‌های چهاربانده، هتل‌ها و نداشتن سابقه طولانی در پذیرش گردشگر و نبود بازار فعال را از مشکلات زیرساختی در این حوزه بیان کرد و گفت: اما احساس مسئولیت در برابر وظایفی که بر عهده داریم همه این ضعف‌ها را پوشاند که در سال‌های آینده نیز باید با همین رویکرد و البته ایجاد زیرساخت‌های بیشتر خدمت به مسافران و گردشگران را ادامه دهیم.

وی از لزوم مستندسازی اقدامات ستاد تسهیلات نوروزی برای سال‌های بعد تأکید کرد و از دستگاه‌های مختلف خواست تا در این راستا با انجام مصاحبه با افراد و دستگاه‌ها از نقاط ضعف و قوت بیشتر باخبر شوند تا این‌که در سال آینده مشکلات کنونی برطرف شود.

انتهای پیام/2571/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول