اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی از ورود سرمایه‌گذاران ‌استقبال می‌کند

استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه اقتصادی و رفع مشکلات مربوط به آن تنها با تکیه بر اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست و باید از ورود سرمایه‌گذار در بخش‌های خصوصی استقبال کنیم.

خراسان جنوبی از ورود سرمایه‌گذاران ‌استقبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، وجه‌الله خدمتگزار بعداز ظهر امروز در نشست مشترک با رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی دارد چراکه حمایت از سرمایه‌گذاری و تقویت بخش خصوصی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولت یازدهم است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دولت در صدد بررسی و رفع موانع و قوانین دست و پاگیر اداری که امکان دارد برای سرمایه‌گذاران ایجاد مشکل کند، گام برداشته است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که باید از توان بخش خصوصی و حمایت از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استفاده شود، گفت: توسعه اقتصادی و رفع مشکلات مربوط به آن تنها با تکیه بر اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست و باید از ورود سرمایه‌گذار در بخش‌های خصوصی استقبال کنیم.

خدمتگزار با تاکید بر این‌که ارتباط بخش خصوصی با بخش دولتی باید تقویت شوند، متذکر شد: در این راستا تلاش می‌کنیم تمامی مشکلات مربوط به بخش اقتصادی استان در سطوح مختلف از طریق مرکز پیگیری و مرتفع ‌شود.

وی یادآور شد: بر اساس اسناد، سالانه باید یک‌میلون و 300 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود و این مهم جز با تقویت تولید و توجه به ایجاد زیرساخت‌های مربوط در این زمینه فراهم نمی‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین استفاده از توان بخش خصوصی و تقویت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و زیربنایی سبب ایجاد اشتغال در کشور می‌شود.

خدمتگزار تاکید کرد: هیچ مانعی برای جذب سرمایه‌گذار در استان از سوی دستگاه‌های اجرایی پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد: مسئولان در تمامی بخش‌ها و زمینه‌ها باید از تمام توان و ظرفیت خود برای جذب سرمایه‌گذار در استان و در چارچوب‌های قانونی استفاده کنند.

بازارچه‌های مرزی راهگشای بسیاری از مشکلات تولید و اشتغال

استاندار خراسان جنوبی اذعان داشت: باید شرایطی فراهم شود تا زمینه‌های اعتماد دولت به بخش خصوصی و بالعکس فراهم شده و سرمایه‌گذاران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری، به دولت به عنوان یک حامی اعتماد داشته باشند.

خدمتگزار با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی موجود در استان متذکر شد: وجود بازارچه‌های مرزی استان به عنوان ظرفیت‌های اقتصادی بزرگ، راهگشای بسیاری از مشکلات در بخش تولید و اشتغال استان است.

وی با تاکید بر این‌که باید از خام‌فروشی محصولات استان جلوگیری شود، افزود: برنامه‌ریزی صحیح و مدون مدیران و مسئولان می‌تواند جلوی ضربه زدن به اقتصاد استان را بگیرد.

در فاز نخست یارانه‌ها‌ 197 هزار خانوار خراسان جنوبی یارانه دریافت کردند

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها، گفت: در مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها حدود 197 هزار خانوار استان یارانه دریافت کردند.

خدمتگزار ادامه داد: طی 41ماه گذشته از آغاز مرحله نخست هدفمندسازی یارانه‌ها ماهانه 32میلیارد تومان تنها در این استان یارانه نقدی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: انصراف گروه‌های غیر نیازمند از دریافت یارانه در مرحله دوم آن می‌تواند زمینه‌های کاهش رکود اقتصادی در بخش‌های مختلف، رفع مشکل بیکاری، بهبود زیرساخت‌های توسعه مناطق محروم، تقویت نظام سلامت و رونق فضای کسب و کار هزینه را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/69017/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول