اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست استانداری خراسان‌جنوبی:

مبنای تأیید و فعالیت سمن‌ها، پاسخگویی به نیاز جوانان و جامعه باشد

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: مبنای تایید و تامین شروط تأسیس سمن‌ها در این استان باید مبتنی بر پاسخگویی به نیاز جامعه باشد تا جوانان در یک حوزه به صورت خبره و کارشناسی عمل کنند.

مبنای تأیید و فعالیت سمن‌ها، پاسخگویی به نیاز جوانان و جامعه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن قیاسی صبح امروز در جلسه مسئولان دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی و معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اظهار داشت: بحث عمده جوانان، اشتغال است که سایر فعالیت‌ها را از جمله ازدواج، مسکن و سایر نیازهای فردی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اذعان کرد: عمده همت دستگاه‌های اجرایی باید ایجاد اشتغال پایدار با بهره‌گیری از فرصت‌های بخش خصوصی و ایجاد زمینه مهارت‌یابی و فرهنگ‌سازی در حوزه کارآفرینی به گونه‌ای باشد که بتوان از بسیاری از آسیب‌ها و بحران‌های پیش روی جوانان جلوگیری کرد.

مدیریت جهادی، زمینه‌ساز خدمت بیشتر

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی مدیریت جهادی مسئولان را زمینه‌ساز کار و خدمت بیشتر دانست و تصریح کرد: بیش از یک سوم جمعیت خراسان جنوبی در سنین جوانی قرار دارند.

قیاسی اذعان داشت: بیش از یک سوم جمعیت خراسان جنوبی در سنین جوانی قرار دارند و جمعیت فعال و مولد را تشکیل می‌دهند که باید مدیران از ظرفیت‌های جوانان با ایجاد زمینه روحی و آمادگی ایفای نقش فعال در اقتصاد جامعه، موجبات و زمینه به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصاد جامعه را فراهم کنند.

وی ادامه داد: رفع این نیاز محوری سبب بروز و تاثیرگذار مضاعف بر سایر برنامه‌ها و هویدا شدن سریع اثرات آن در ارتقای شادابی و سلامت جامعه می‌‌شود.

اشتغال، بخش لاینفک حوزه گسترده فرهنگ 

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه اشتغال، بخش لاینفکی از حوزه گسترده فرهنگ است، معضل بیکاری را زمینه‌ساز بحران بی‌هویتی و عدم منتج شدن سرمایه‌گذاری‌ها برای پیشبرد جامعه دانست.

قیاسی خاطرنشان کرد: مدیران باید با تصمیم‌گیری بجا و جزیره‌ای و لحظه‌ای عمل نکردن، موجبات ایجاد بستر لازم برای بروز توانمندی جوانان با توجه به ویژگی‌های خاص آنان از جمله کمی آستانه تحمل، شور بالندگی و انگیزه تلاش درونی را فراهم کنند.

وی متذکر شد: ایجاد اشتغال‌زایی یک فرهنگ است و باید زمینه ایجاد الگو را با جلب اعتماد خانواده‌ها و پیگیری و بستر سازی مسئولان و دستگاه‌های ذیربط برای ایجاد کسب و کار لازم، بیش از پیش مهیا کرد.

متولیان ورزش و جوانان خراسان جنوبی، انتظارات سایر دستگاه‌ها را شناسایی و احصا کند

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: وظایف دستگاه ورزش و جوانان به عنوان دستگاه مطالبه کننده، ناظر و ارزیاب، باید انتظارات سایر دستگاه‌ها را احصا و شناسایی کند و با ارائه راهکارهای مورد نیاز برای عملیاتی‌سازی رفع نیازهای جوانان در قالب مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان اقدامات لازم را انجام دهند.

قیاسی یادآور شد: باید ماهیت مفید بودن جلسات ستاد با اطلاع‌رسانی لازم برنامه‌های اجرایی فراهم شود و با ایجاد همفکری شایسته با سایر بخش‌های تخصصی فعال در حوزه‌های مختلف جوانان این زمینه فعال‌تر از گذشته شود.

وی به ضرورت ساماندهی و کسب تکلیف وضعیت سازمان‌های مردم نهاد اشاره و تأکید کرد: باید این سمن‌ها مطابق با نیاز جوانان و همگام با مسائل روز کشور دارای مجوز فعالیت باشند.

مبنای تأیید و فعالیت سمن‌ها، پاسخگویی به نیاز جوانان و جامعه باشد

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: مبنای تایید و تامین شروط تأسیس سمن‌ها باید از جمله کار به صورت تخصصی و مبتنی بر پاسخگویی به نیاز جامعه باشد تا جوانان در یک حوزه به صورت خبره و کارشناسی عمل کنند.

انتهای پیام/69014/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول