اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته سلامت صورت می‌گیرد

استقرار نوآوران سلامت با حضور وزیر بهداشت در منطقه محروم دیشموک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته سلامت نوآوران سلامت با همراهی وزیر بهداشت و درمان در منطقه محروم دیشموک مستقر می‌شوند.

استقرار نوآوران سلامت با حضور وزیر بهداشت در منطقه محروم دیشموک

رضا چمن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار داشت: هفته سلامت سال 93 با شعار « یک عمر سلامت با خود مراقبتی» نام‌گذاری شده و خود مراقبتی در جامعه جایگاهی ویژه‌ای دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آخرین تعریفی که از سلامت شده یعنی برخورداری از رفاه کامل، جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی که همه این ابعاد در حیطه سلامت و خود مراقبتی قرار دارند.

چمن با بیان اینکه پزشکان به عنوان مربیان خود مراقبتی هستند، افزود: مدیران به عنوان حامیان سلامت و همه رسانه‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مروجان سلامت و خود مراقبتی هستند و می‌توان از مردم به عنوان مجریان سلامت نام برد.

وی به برنامه‌های علوم پزشکی در سال جاری گریزی زد و گفت: همکاران در علوم پزشکی قبل از آغاز سال جدید تلاش‌های جهادی در دستور کار قرار داده که در شعار امسال رهبری رهنمود فرمودند با مدیریت جهادی در عرصه اقتصادی و فرهنگی تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی رویکرد این چنینی از قبل داشتیم که بیانات رهبری تکلیف است و با جدیت تلاش‌های جهادی را ادامه خواهیم داد.

چمن افزود: مشکلات حوزه بهداشت و درمان در سطح کشور و استان کم نیست برای تحقق شعار امسال رسالت ما سنگین‌تر شده و فعالیت‌ها و مراقبت‌ها و اقداماتی که در حوزه بهداشت و درمان در استان نیاز است باید تهیه و در سال‌های آینده تأمین ‌کنیم.

وی با اعلام این خبر خوش عنوان کرد: در هفته سلامت، نوآوران سلامت که متشکل از تیم قوی پزشکی و مؤسسه خیریه عظیمی است که در منطقه محروم دیشموک مستقر و کار خود را به صورت خیر‌خواهانه برای مردم آن منطقه با ارائه خدمات دندانپزشکی و چشم‌پزشکی آغاز خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزیر بهداشت و درمان به عنوان بانی به همراه نوآوران سلامت در منطقه دیشموک حضور پیدا خواهد کرد.

چمن از برنامه‌های هفته سلامت سخن به میان آورد و گفت: در هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی شعار امسال را محور اساسی کار خود قرار داد و در راستای تحقق آن گام بر می‌دارد.

این مسئول ابراز داشت: همایش‌ها، راهپیمایی، کارگاه‌‌های آموزشی در جهت تبیین و تشریح برنامه‌های امسال به خصوص در راستای شعار هفته سلامت در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی تقدیر از حامیان سلامت و کسانی که در جهت ارتقای سلامت مردم نقش دارند را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در هفته سلامت با یک عزم جدی از همه رسانه‌ها جمعی و گروهی، صدا و سیما، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها نهایت استفاده را در جهت افزایش سواد بهداشتی مردم به کار می‌گیریم.  

چمن با بیان اینکه همه مردم به مراکز و پایگاه‌ها سلامت مراجعه کنند، اذعان داشت: در این هفته چادر‌های سلامت در سطح استان راه‌اندازی می‌شود که در این پایگاه‌ها فشار خون، قد، وزن مراجعین کنترل می‌شود.

انتهای پیام/82009/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول