اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشت و درمان سپاه استان زنجان خبر داد

ویزیت رایگان بیماران به مناسبت هفته سلامت در زنجان

معاون بهداشت و درمان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: به مناسبت هفته سلامت برنامه ویزیت رایگان بیماران و عموم مردم در زنجان برگزار می‌شود.

ویزیت رایگان بیماران به مناسبت هفته سلامت در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مظفر خلجی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: برنامه‌های هفته سلامت امسال با شعار ملی « یک عمر سلامتی با خودمراقبتی» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته سلامت با تدابیر مقام معظم رهبری در سطح نیروهای مسلح برگزار می‌شود، تصریح کرد: طرح‌های مختلفی در سطح نیروهای مسلح انجام شده و نتایج خوبی نیز به دنبال داشته است.

معاون بهداشت و درمان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه نیروهای مسلح نقش موثر و عمده‌ای در درمان و بهداشت کشورمان بر عهده دارد، بیان داشت: این برنامه‌ها کارکنان و خانواده‌های نیروهای مسلح و دیگر افراد جامعه را زیر پوشش قرار می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح، بسیج و عموم مردم زیرپوشش برنامه‌های مختلف نیروهای مسلح هستند و نتیجه مناسبی نیز حاصل شده است.

خلجی با بیان اینکه در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای شاخص‌های بهداشتی و سلامتی از جمله غذا، محیط و بهداشت جسمی و روحی در دستور کار سازمان قرار می‌گیرد، ابراز داشت: در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره ضرورت تحول در سبک زندگی از 18 تا 24 فروردین ماه برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته سلامت با محوریت شعار امسال با عنوان «یک عمر سلامتی با خودمراقبتی» ابلاغ شده است، متذکر شد: روزهای هفته سلامت با عناوین مختلفی در سطح کشورمان نامگذاری شده است.

معاون بهداشت و درمان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه روز 18 فروردین ماه با عنوان ارتقای مسئولیت افزایش سلامت و امنیت خانواده نامگذاری شده است، یادآور شد: 19 فروردین ماه با عنوان بسیج سلامت و سلامت بسیجیان نامگذاری شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 20 فروردین ماه با عنوان محیط زیست سالم، کار ایمنی و رزم پایدار نامگذاری شده است، بیان داشت: 21 فروردین ماه نیز با عنوان بهداشت سلامتی و شعار هفته سلامت نامگذاری شده است.

خلجی با بیان اینکه برنامه‌های روز 22 فروردین ماه امسال با عنوان تحکیم خانواده و ترویج سبک‌های فرزندپروری برگزار می‌شود، افزود: همچنین برنامه‌های روز 23 فروردین ماه با عنوان فرماندهان توانمند، کارکنان سالم و سربازان بانشاط برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: 24 فروردین ماه جاری و آخرین روز هفته سلامت با عنوان راهبردها و شاخص‌های ارتقای سلامتی نامگذاری شده است.

*اجرای مسابقات مختلف ورزشی به مناسبت هفته سلامت

معاون بهداشت و درمان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های شاخص و مسابقات مختلف ورزشی در طول هفته بهداشت برگزار می‌شود، بیان داشت: مسابقات ورزشی مختلفی از طریق تربیت بدنی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه گردهمایی کارکنان سپاه زنجان ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 20 فروردین ماه اجرا می‌شود، تصریح کرد: این گردهمایی در حسینیه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزار می‌شود.

خلجی با بیان اینکه برنامه کوهپیمایی کارکنان و پایوران سپاه روز پنج‌شنبه 21 فروردین ماه جاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: این برنامه در منطقه گاوازنگ زنجان برگزار می‌شود.

وی در ادامه برگزاری مسابقات بهداشتی، رفتاری و روانشناسی را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت اعلام کرد و متذکر شد: بسته‌های بهداشتی به مناسبت هفته سلامت توزیع می‌شود.

*ارائه مشاوره بهداشتی و روانشناختی در زنجان

معاون بهداشت و درمان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ارائه مشاوره بهداشتی و روانشناختی توسط دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی زنجان را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: پلاکارد معرفی هفته سلامت و پیام‌های بهداشتی در مکان‌های مختلف استان زنجان نصب شده است.

این مسئول ارائه طرح پایش سلامت را از دیگر برنامه‌های سپاه انصارالمهدی (عج) در هفته سلامت اعلام کرد و بیان داشت: همچنین برنامه سنجش و ثبت میزان قند خون و فشار خون افراد برگزار می‌شود.

خلجی با اشاره به اینکه در اجرای سنجش قند خون و فشار خون افراد بالای 40 سال مدنظر قرار دارد، متذکر شد: در پایگاه‌های مختلف برادران و خواهران مسئولیت سنجش قند خون افراد را انجام می‌دهند.

وی انجام تست‌های روانشناسی را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت اعلام کرد و افزود: بازدید بهداشتی از اماکن و مشاغل مرتبط با بهداشت همچون آسایشگاه‌ها، نانوایی‌ها و ... انجام می‌شود.

معاون بهداشت و درمان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزاری همایش‌های بهداشتی و رفتاری کارکنان رسمی سپاه و خانواده‌های آنها را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه اهمیت بهداشت فردی و سلامت، تغذیه، سالم و بهداشت انجام می‌شود.

این مسئول برنامه اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری منطقه‌ای آب‌های آلوده را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت اعلام کرد و متذکر شد: همچنین در طول هفته سلامت به افرادی که در دوران هشت سال دفاع مقدس در بهداری‌های جبهه‌های حق علیه باطل مشغول فعالیت بوده‌اند سرکشی می‌شود.

خلجی کنترل بستن کمربند ایمنی خودروها و کلاه ایمنی موتورسواران را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت اعلام کرد و بیان داشت: آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این برنامه در طول سال هم برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند و تاکنون نتایج خوبی را داشته است.

*اجرای طرح‌های ابتکاری و اثربخشی در هفته سلامت

معاون بهداشت و درمان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اجرای طرح‌های ابتکاری و اثربخشی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: در استان زنجان چهار مرکز بهداشتی و درمانی سپاه فعالیت می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه دو مرکز درمانی شهدای گمنام و پلی‌کلینیک شهید مطهری جزو مراکز بهداشتی شهرستان زنجان است، افزود: همچنین یک درمانگاه درمانی در خدابنده و درمانگاه دیگری در شهرستان ابهر فعالیت می‌کند.

خلجی در ادامه به ویزیت رایگان بیماران و عموم مردم در روز چهارشنبه 20 فروردین ماه جاری اشاره کرد و متذکر شد: برنامه ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه شهدای گمنام و پلی‌کلینیک شهدی مطهری زنجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73008/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول