اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

هفته سلامت اول تا هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت‌ماه در استان اردبیل گرامی داشته می‌شود و شعاری متفاوت‌تر از شعار بهداشت جهانی برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته شده است.

هفته سلامت اول تا هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته بهداشت و سلامت در اردبیل اظهار داشت: برخلاف شعار جهانی بهداشت که امروز را به عنوان روز جهانی سلامت نامگذاری کرده بود و در آن بر پیشگیری از بیماری‌های منتقله از حیوانات تأکید شده بود، قرار است در کشورمان و استان اردبیل هفته سلامت گرامی داشته شده و این هفته با شعار «یک عمر سلامتی با خود مراقبتی» گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه در این هفته برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در پنجم اردیبهشت ماه شاهد برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی دور دریاچه شورابیل و همچنین طرح کنترل سلامت مردم در جلوی مصلاهای نماز جمعه با هدف تست فشار خون، قند خون و سلامت قلب می‌شویم و در کنار آن در این هفته از خیرین سلامت نیز تجلیل می‌شود.

پورفرضی خاطرنشان کرد: با هدف آگاه‌سازی مردم از مبانی و موازین بهداشتی و سلامتی برنامه‌های آموزشی مختلف پیش‌بینی شده تا در طول این هفته با فرهنگ‌سازی و هشدارهای مناسب بتوانیم مردم را به حفظ سلامتی خود حساس کرده و مراقبت‌های لازم را در این زمینه شاهد باشیم.

این مسئول اضافه کرد:‌ هدف اصلی از برگزاری چنین برنامه‌هایی آگاه‌سازی عمومی در نگه داشتن موازین و مبانی اصلی در حوزه سلامت است، چراکه 70 درصد بیماری‌ها غیر عفونی و غیر واگیر است و عوامل خطر آن نیز مشترک به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: امروز چاقی و خوردن غذاهای آماده و به دنبال آن بروز بیماری‌های قلبی و عروقی سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند و به نظر می‌رسد بیشتر از هر مسئله‌ای باید مراقبت‌های لازم در این زمینه انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، شعار امسال بهداشت جهانی را «یک نیش کوچک تهدید بزرگ» اعلام کرد و ادامه داد: با فعالیت موجوداتی همچون پشه‌ها و کنه‌ها شاهد بروز و ظهور بیماری‌های مختلف نظیر مالاریا، تب زرد و سالک هستیم که البته در استان اردبیل بیماری‌های منتقله کنترل شده و چندان نگرانی از این بابت وجود ندارد اما با وجود این با کنترل‌ها و برخی اقدامات پیشگیرانه سعی می‌شود جلوی برخی آسیب‌های احتمالی گرفته شود.

انتهای پیام/62003/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول