اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

برآورد خسارت سنگین سرمازدگی به کشاورزی بویین زهرا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا از برآورد خسارات سنگین سرمازدگی به کشاورزان بویین زهرایی خبر داد.

برآورد خسارت سنگین سرمازدگی به کشاورزی بویین زهرا

مرتضی شعبان‌نژاد امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به سرمازدگی مزارع و باغ‌های شهرستان در اوایل فروردین ماه سال جاری اظهار داشت: بیشترین خسارت سرمازدگی استان قزوین به باغ‌های شهرستان بویین زهرا وارد شده است.

وی از خسارت 30 درصدی محصولات زراعی شهرستان بویین زهرا خبر داد و افزود: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم و کلزای شهرستان 54 هزار و 261 هکتار است که میزان خسارت وارده به محصولات زراعی این شهرستان 594 میلیارد و 106 میلیون ریال برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا با اشاره به خسارت 90 تا 70 درصدی سرما به محصولات باغی این شهرستان ابراز داشت: بیشترین خسارت به محصولات گوجه، آلو، زردآلو، گردو، بادام، هلو و شلیل وارد شده است.

شعبان‌نژاد سطح باغ‌های خسارت دیده شهرستان بویین زهرا را سه هزار و 46 هکتار برشمرد و ادامه داد: برآورد میزان خسارت وارده به محصولات باغی این شهرستان به میزان 602 میلیارد و 520 میلیون ریال بوده است.

وی طرح‌ برنامه‌های مدون برای جلوگیری از هدررفت منابع و انرژی در بخش کشاورزی را در اولویت برنامه‌های کشوری عنوان کرد و افزود: باید با به‌کار‌گیری ابزارآلات نوین در این زمینه موجب توسعه حد‌اکثری در عرصه کشاورزی شده و خودکفایی غذایی در کشور را رقم بزنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه توجه به مشکلات کشاورزان در شهر بویین‌زهرا و دیگر بخش‌ها بسیار مهم است، تصریح کرد: کشاورزان به عنوان اقشاری زحمتکش و پر تلاش در کشور با تولید محصولات کشاورزی زمینه را برای خود‌کفایی و استقلال غذایی کشور فراهم و موجب حفظ توسعه کشور در بسیاری از عرصه‌های دیگر می‌شوند.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه دولت و نهاد‌های اجرایی دیگر در کشور موظف به حمایت‌ها از کشاورزان و بخش‌های مختلف تولیدی دیگر هستند، عنوان کرد: لازم است که در این حوزه با مدیریت صحیح منابع و طرح ایده‌های تأثیرگذار موجب افزایش انگیزه کشاورزان و صنعت‌کاران شد.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ابزار نوین در امر توسعه کشاورزی در کشور عنوان کرد: اگر فرهنگ مناسب و مطلوبی به کشاورزان در زمینه کشت و برداشت محصولات ارائه شود، قطعا می‌توان به آینده عرصه کشاورزی امیدوارتر‌ بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه ضرورت به‌کارگیری صحیح منابع آب و خاک در حوزه کشاورزی بسیار مهم است، تصریح کرد: در این زمینه هم می‌طلبد که مسئولان با دقت نظر بیشتر وارد عمل شده و مانع از هدررفت انرژی‌ها شوند.

انتهای پیام/77005/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول