اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زباله‌های سال 92 در رفسنجان به فراموشی سپرده شده‌اند

زباله‌های سال 92 در رفسنجان به فراموشی سپرده شده‌اند.

زباله‌های سال 92 در رفسنجان به فراموشی سپرده شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، چند روز مانده به سال جدید از یکی از محله‌های رفسنجان عبور می‌کردم که با تلی از زباله که به طرز نا‌زیبایی هم جلوه می‌کرد، مواجه شدم و به خیال اینکه نزدیک سال نو است و ارگان مربوطه جمع‌آوری می‌کند از آن محل گذشتم.

سال کهنه به پایان رسید و سال جدید از راه رسید و ‌امروز 21 فروردین است و هنوز این زباله‌ها ‌بر سر جای خود باقی هستند و این جا محلی شده برای سگ‌های ولگرد و دیگر حیوانات موزی که چهره زشتی هم در شهر رفسنجان به وجود آورده است.

همسایه‌ها ‌می‌گویند زباله‌ها در پاکت زباله بود، اما چون کسی آنها را جمع‌آوری نکرد، سگ‌ها و گربه‌ها آنها را پاره کردند و این وضع به وجود آمد.

سال نو برخی کوچه‌ها رنگ تمیزی به خود نگرفته‌اند

یادش به خیر سال‌های گذشته پدر یا مادر خانواده مبلغی به عنوان عیدی رفتگر محله نگه می‌داشتند تا زمانی که کوچه‌ها را برای سال نو جارو می‌زند به او تقدیم کنند، اما انگار آنها حتی برای عیدی گرفتن هم پیدایشان نمی‌شود.

در برخی کوچه و خیابان‌ها مشاهده می‌شود، پنج رفتگر یا بیشتر به جارو زدن آن محل می‌پردازند و این در حالی است که برخی کوچه‌ها به اندازه‌ای کثیف هستند که بهداشت آن محل را تهدید می‌کنند و مدت‌های زیادی رفتگر حتی از آن جا عبور هم نمی‌کند و مردم هر کدام که بتوانند خودشان محدوده منزل خود را جارو می‌زنند.

اما ارگان مربوطه‌ای که برای کار انجام نشده عوارض و یا دیگر مالیات‌ها را می‌گیرد، آیا به این مهم فکر نمی‌کند که خدمتی انجام شده است یا خیر‌، چه کسی در این زمینه پاسخگو است.

شاید در دیگر محله‌ها هم از این موارد یافت شود، آیا نیرو کم است.

بهداشت محیط رفسنجان پیگیر شکایت‌ها است

مجید رنجبر‌کاظمی مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با بیان اینکه هرگونه شکایتی را پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: با اعلام این گونه موارد بازرسان ما به محل اعزام و گزارش را به صورت کتبی به شهرداری ارجاع می‌دهند.

وی تصریح کرد: شهرداری تاکنون هر‌گونه مواردی را که تذکر داده شده رفع کرده است.

رنجبر‌کاظمی خاطر‌ نشان کرد: در مورد وجود سگ‌های ولگرد کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده که مشکلات در این زمینه را برطرف می‌کند.

ماشین رفتگر کار 60 کارگر را انجام می‌دهد

مجتبی ریاحی پیمانکار مربوطه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تعداد نیروهای ما به اندازه کافی است‌ و هر محله هم به اندازه وسعت رفتگر دارد و هر جا مشاهده کنیم در کار اخلال کردند به آنها تذکر می‌دهیم.

وی افزود: در مجموع تعداد 266 نیروی خدماتی داریم و در حال حاضر یک ماشین جارو که کار 60 رفتگر را انجام می‌دهد تامین کردیم که کمک خوبی به پاکیزگی شهر می‌کند.

ریاحی خاطر‌ نشان کرد: برای سهولت در کار پاکیزگی شهر یک ماشین جاروی دیگر نیز اضافه می‌کنیم.

به گزارش فارس با توجه به این مصاحبه‌های انجام شده متوجه شدیم هر کس کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و تنها این زباله‌ها مقصر هستند که کسی آنها را جمع‌آوری نکرده است. 

انتهای پیام/80016/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول