اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کامیاران:

مادران شهدا مصداقی زنده از بزرگواری حضرت ام‌البنین(س) هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کامیاران گفت: نقش مادران و همسران شهدا در شکل‌گیری، تداوم و به ثمر رسیدن نظام اسلامی مصداقی زنده از بزرگواری بانو حضرت ام‌البنین(س) است.

مادران شهدا مصداقی زنده از بزرگواری حضرت ام‌البنین(س) هستند

احمدرضا لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کامیاران اظهار داشت: نامگذاری روز 13 جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا ثبت شده است.

وی به شهدای انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: مزین شدن روزی برای تکریم مادران و همسران شهدای این خاک و بوم با سالروز شهادت این بانوی بزرگ اسلام به این دلیلی بود که ایشان نیز مادر چهار شهید بزرگ اسلام هستند.

لطفی مادران شهدا را مصداقی زنده از بزرگواری بانو حضرت ام‌البنین(س) دانست و اضافه کرد: نقش زنان بویژه مادران و همسران شهدا در شکل‌گیری، به ثمر رساندن و تداوم و اقتدار نظام جمهوری اسلامی برجسته و مبرهن است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: مادران شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس به مانند بانو ام‌البنین(س) با صبوری و استقامت جگرگوشه‌هایشان را در راه دوام اسلام به جبهه‌ها فرستادند و خود در این مسیر یاریگر آنها بودند.

به گفته وی، پرورش فرزندانی که در راه اسلام از جان و مال و خانواده خود به راحتی بگذرند، فقط توسط مادرانی چون بانو حضرت ام‌البنین(س) می‌تواند صورت گیرد.

لطفی گفت: تأکید بر نقش و جایگاه رفیع زنان فداکار تاریخ اسلام می‌تواند سببی برای ترویج این مهم در نسل‌های آینده باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کامیاران در خصوص برنامه‌های ویژه این روز اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در این راستا و برای گرامیداشت این روز اقدام به تکریم از 50 مادر و همسر شهید طی مراسمی خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این روز علاوه بر تکریم از تمامی مادران و همسران، چهار نفر از مادران شهدا که همسر شهید نیز هستند ضمن ملاقات با این بزرگواران، تقدیر ویژه به عمل خواهد آمد.

لطفی در پایان گفت: فداکاری این مادران و همسران با هیچ چیزی در دنیا قابل مقایسه نبوده و هر کاری که در تکریم این بزرگواران صورت گیرد باز در مقابل کار آنها ناچیز است.

انتهای پیام/79018/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول