اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله صافی در دیدار جمعی از خانواده شهدا و جانبازان امر به معروف و نهی از منکر:

شهادت در راه امر به معروف و نهی از منکر مقامی ارزنده است

یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به اینکه شهادت راه امر به معروف و نهی از منکر مقامی ارزنده است گفت: اگر همه مردم و مسئولان به این وظیفه شرعی عمل کنند اتفاقات ناگواری، مانند آنچه پیش آمده رخ نمی‌دهد.

شهادت در راه امر به معروف و نهی از منکر مقامی ارزنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از خانواده شهدا و جانبازان امر به معروف و نهی از منکر ضمن عرض تسلیت به خانواده شهید خلیلی طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر، از خداوند متعال برای ایشان طلب رحمت و مغفرت، و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرد.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در تعالیم اسلامی بیان کرد: آیات شریفه قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام توصیه بسیاری به این واجب الهی کرده‌اند تا آنجا که امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند «و ما اعمال البرّ کلها و الجهاد فی سبیل الله عند الأمر بالمعروف و النهی عن المنکر الا کنفثة فی بحر لجی»، همه کارهای خیر و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند آب دهان است در برابر اقیانوسی عمیق.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شهادت در راه خدا را بالاترین درجه انسان دانست و خطاب به مادر شهید ناهی از منکر بیان کرد: حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرماید هیچ عملی بالاتر از این نیست که انسان در راه خداوند متعال به مقام شهادت برسد.

وی ادامه داد: شما هم بدانید که هیچ مقامی بالاتر از این نیست که انسان در راه امر به معروف و نهی از منکر به مقام شهادت نائل بشود. خوشا به حالتان و این مقام افتخاری است برای خانواده و فرزندان و اعقاب شما.

آیت الله صافی در بخش دیگری از بیانات خود با بیان اینکه از بین رفتن ریشه گناهان در جامعه، نیاز به امر به معروف و نهی از منکر همگانی دارد افزود: اگر همه مردم و مسئولان به این وظیفه شرعی عمل کنند، اتفاقات ناگواری مانند آنچه پیش آمده رخ نمی‌دهد. کسانی که در این امر کوتاهی می‌کنند پیش خداوند متعال، گرفتارند و مسئولیت دارند.

وی خطاب به بانوان حاضر در جلسه بیان کرد: شما هم با پوشیدن چادر و حجاب کامل در جامعه دائماً در حال جهاد و امر به معروف و نهی از منکر هستید.

این مرجع تقلید اشاره به مقام شهدا و جانبازان راه امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: شما باید به این کار بزرگی که انجام داده‌اید افتخار کنید که ان‌شاء‌الله مورد قبول حضرت ولی عصر ارواحنا فداه قرار گرفته است.

انتهای پیام/2258/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول