اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان:

نتایج آرای ولایت‎ها بتدریج اعلام خواهد شد/از پیشداوری نتایج خودداری شود

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ضمن تقاضای خودداری از پیش‎داوری در مورد نتایج انتخابات از سوی هواداران کاندیداهای ریاست جمهوری، اظهار داشت که بتدریج نتایج آرای انتخابات برخی ولایت‎ها اعلام خواهد شد.

نتایج آرای ولایت‎ها بتدریج اعلام خواهد شد/از پیشداوری نتایج خودداری شود

به گزارش خبرگزاری فارس در کابل، «یوسف نورستانی»، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز(چهارشنبه) در یک نشست خبری در کابل، ضمن تقاضای خودداری از پیشداوری در مورد نتایج انتخابات از سوی هواداران کاندیداهای ریاست جمهوری، اظهار داشت که بتدریج نتایج آرای انتخابات برخی ولایت‎ها اعلام خواهد شد.

وی افزود: پیشد‎داوری در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری اذهان عمومی را مغشوش می‌کند، بنابراین باتوجه به مصالح ملی افغانستان کاندیداها و هوادارانشان در مورد نتایج انتخابات پیشداوری نکنند.

نورستانی در مورد کمیسیون‌های انتخابات و شکایت‌های انتخاباتی خاطرنشان کرد که کار 2 کمیسیون انتخاباتی ( کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایت‎های انتخاباتی) تشخیص آرای واقعی از آرایی است که با تقلب به صندوق‎های رای ریخته شده‌اند.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان از پایین بودن سطح آگاهی مردم در مورد انتخابات و عدم موجودیت آمار واقعی از افراد واجد صلاحیت رای‌، به عنوان 2 چالش انتخابات 16 فرودین 93 یاد کرد و افزود: انتظار این نبود که انتخابات بدون هیچ چالشی برگزار شود.

وی ادامه داد که در برخی مناطق افغانستان کارمندان دولت به نفع کاندیدای مشخصی در روند رای‎گیری مداخله کرده‌اند همچنین در برخی مراکز رای‎گیری کارمندان کمیسیون انتخابات نیز تخلفاتی را انجام داده‌ند.

نورستانی در پایان از وزارت کشور افغانستان، وزارت دفاع این کشور و نیز از نظامیان آیساف به خاطر همکاری در انتقال مواد انتخاباتی با کمیسیون مستقل انتخابات، ابراز سپاسگزاری کرد و افزود: بالگرد‎هایی را که آن‎ها در اختیار این کمیسیون قرار دادند باعث شد که مواد انتخاباتی به موقع به نقاط مختلف این کشور انتقال یابد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول