اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

هنرمندان بسیجی در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلامی اهتمام داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: از هنرمندان بسیجی انتظار می‌رود در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلامی به ویژه فرهنگ تشیع در جهان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

هنرمندان بسیجی در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلامی اهتمام داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی در دیدار با اعضای بسیج هنرمندان استان که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین برگزار شد، اظهار کرد: شهید سیدمرتضی آوینی با هنر اسلامی و انقلابی که داشت خدمات تأثیرگذاری به جامعه ارائه داد که باید سرلوحه برنامه‌های تمام هنرمندان باشد.

وی افزود: بهترین هنر، هنری است که در خدمت اسلام بوده و به دنبال حفظ و احیای منافع مسلمانان باشد.بهترین هنری که هنرمندان می‌توانند به جامعه ارائه دهند، هنری است که در خدمت اسلام و احکام اسلامی باشد.

باریک‌بین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد و فرهنگ عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب این دو مقوله مهم را به عنوان راهبرد سال 93 اعلام کردند بنابراین همه مردم به ویژه هنرمندان بسیجی باید به مسئله فرهنگ توجه جدی داشته باشند. مهمترین قشری که می‌تواند در تحقق فرهنگ اسلامی و انقلابی در جامعه تأثیرگذار باشد، هنرمندان هستند بنابراین از هنرمندان انتظار می‌رود در سال جاری در این زمینه تلاش و همت بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأکید رهبری در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: خانواده و افراد جامعه باید تلاش کنند تا بیشتر به سمت سبک زندگی اسلامی حرکت کرده و از روی آوردن به سبک زندگی غربی اجتناب کنیم.

باریک‌بین بیان کرد: اگر فرهنگ اسلام و قرآن در جامعه گسترش یابد قطع یقین نقشه‌های فرهنگی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نسل جوان این کشور با شکست روبه‌رو می‌شود. در شرایط فعلی که با هجمه‌های فرهنگی دشمنان روبه‌رو هستیم، وظیفه هنرمندان سنگین‌تر بوده و نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند.

امام جمعه قزوین افزود: همچنین هنرمندان بسیجی تلاش کنند تا فرهنگ غنی اسلام و اسلام تشیع را بیشتر به دنیا بشناسانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین نیز در این دیدار گفت: سازمان بسیج هنرمندان در سال‌های اخیر توانسته آثار و دست‌نوشته‌های دو هزار و 200 هنرمند شهید را جمع‌آوری کند.

مهدی طاهرخانی بیان کرد: هنرمندان بسیجی استان شناسایی شدند و در زمینه ثبت آثار مربوط به دوران دفاع مقدس همکاری خوبی دارند. همکاری هنرمندان و نویسندگان بسیجی استان در راستای جمع‌آوری وصیت‌نامه‌ها و آثار شهدا موجب می‌شود آثار به جای مانده از شهدا از تحریف دور مانده و حفظ شود.

محمد امیری‌مقدم مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین نیز گزارشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته بسیج هنرمندان ارائه کرد.

انتهای پیام/77010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول