اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

ایجاد اشتغال پایدار نیاز به سرمایه‌گذاری امن دارد

استاندار مرکزی گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار به سرمایه‌گذاری امن نیاز داریم و همه باید تلاش کنیم تا با عزم ملی و با جدیت زمینه را برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران فراهم سازیم.

ایجاد اشتغال پایدار نیاز به سرمایه‌گذاری امن دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در نشست تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های عمرانی استانداری مرکزی در جمع جامعه مهندسین اظهار داشت: خوشبختانه مهندسان و سازمان نظام مهندسی ساختمان در همه فعالیت‌های حوزه عمرانی مشارکت دارند و سهم خود را در راستای توسعه استان ایفا می‌کنند.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال 1393 توسط رهبر معظم انقلاب به نام «فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی و عزم ملی» همه مسئولان و مردم باید تلاش کنند تا فرهنگ مهندسی را به بهترین شکل ممکن بر فعالیت‌های اجرایی حاکم کنند.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مهندسان اصلی‌ترین اهرم برای اجرا کردن فرامین و پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب هستند، ابراز داشت: مهندسین قادرند با تخصص و توان علمی و اجرایی خود 24 سیاست ابلاغ شده در راستای موضوع اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا گذارند.

مقیمی اظهار کرد: صادرات خدمات فنی و مهندسی، ساخت و ساز اصولی و قانونمند، شناسایی ظرفیت‌ها و امکانات کشور، مدیریت بهره‌وری و هوشمندانه، تولید ملی با هدف اشتغال پایدار، استفاده از خلاقیت و فن‌آوری‌های نوین و همه و همه در سایه حمایت از مهندسین متعهد و متخصص ایران اسلامی ممکن خواهد شد و کشور به لحاظ اقتصادی به ثبات و توسعه دست خواهد یافت.

وی با اشاره به این نکته که مهمترین معضل کشور اشتغال پایدار است، بیان داشت: برای ایجاد اشتغال پایدار به سرمایه‌گذاری نیاز داریم و همه باید تلاش کنیم تا با عزمی جدی زمینه سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران فراهم شود و افراد حقیقی و حقوقی با اطمینان خاطر سرمایه‌های خود را برای ایجاد اشتغال پایدار در استان مرکزی سرمایه‌گذاری کنند.

مقیمی تاکید کرد: در حوزه سیاسی وظیفه داریم شرایط را به گونه‌ای تنظیم کنیم که فضا برای سرمایه‌گذاری امن فراهم شود.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی نیز با ابراز تقدیر از حمایت‌های استاندار مرکزی از روند توسعه در دیار آفتاب اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی و دستور صریح استاندار سازمان‌های مردم نهاد در راهبری استان نقش ایفا خواهند کند و سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد تخصصی مشارکت ویژه‌ای در طرح‌ها و برنامه‌های دولت خواهد داشت.

مهدی زندیه‌وکیلی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی به عنوان یک تشکیلات منسجم و توانمند غیر دولتی با برخورداری از نیروهای متخصص و دارای دانش فنی باید با برنامه‌ریزی مناسب نقش موثری را در بحث مدیریت شهری و شهرسازی استان ایفا کند.

وی اظهار داشت: هرکدام از اعضای نظام مهندسی دارای شخصیت حقوقی و حقیقی اثرگذار در جامعه هستند که می‌توانند با استفاده از موقعیت اجتماعی و توان فنی مهندسی خود در راستای توسعه و عمران استان تاثیر زیادی داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی افزود: ساخت و سازها در سطح استان از نظر کیفی نسبت به قبل از وضعیت خوبی برخوردار است، ولی به وضعیت موجود نباید اکتفا کرد و لازم است که وضعیت ساختمان‌های احداثی از نظر تاسیسات هم تقویت شود.

زندیه‌وکیلی گفت: در سال جدید جلسات کاری منظم ماهیانه با حضور اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار می‌کنیم و با همکاری، هماهنگی و تلاش فراگیر با مشارکت همه دست اندرکاران عرصه فنی و مهندسی استان، انشاءالله کارهای بزرگ ساخت و ساز در سطح استان انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: با توجه به عزم ملی برای شکوفایی اقتصادی و ارتقای فرهنگی جامعه، باید اقدامات لازم برای مقاوم‌سازی بیشتر ساختمان‌ها، افزایش طول عمر مفید بناهای احداثی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در ساخت و سازها صورت گیرد و با جدیت از  احداث ساختمان‌ها توسط افراد غیر صلاحیت‌دار جلوگیری شود.

زندیه‌وکیلی با بیان اینکه توان سازمان‌های مردم نهاد در گروه‌های شهرسازی و مدیریت پروژه‌ای به کار گرفته خواهد شد، ابراز داشت: سعی خواهیم کرد برای توسعه شایسته‌تر و تغییر در وضع موجود از همه پتانسیل تخصصی در استان استفاده کنیم.

وی سازمان نظام مهندسی استان را در زمره استان‌های پیشرو در اجرای مقررات ملی ساختمان و ارائه خدمات به هم استانی‌ها برشمرد و ادامه داد: خیلی از استان‌های بزرگ کشور هنوز موفق به صدور شناسنامه فنی ملکی نشده‌اند و در بحث انتخاب مجری ذیصلاح نیز به جمع‌بندی نرسیده‌اند، این در حالی است که در استان مرکزی سال‌ها است که این دو موضوع اجرایی و عملیاتی شده است.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی ابراز داشت: تلاش در امر مقاوم‌سازی بیشتر ساختمان‌ها، افزایش طول عمر بناها و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در ساخت و سازها از مصادیق بهره‌مندی دست‌اندرکاران مدیریت شهری از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای رونق اقتصادی و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز ضمن ابراز خرسندی از حمایت‌ها و رهنمودهای استاندار و معاون عمرانی استاندار مرکزی وظیفه سازمان نظام مهندسی در استان مرکزی را سنگین خواند و اظهار داشت: خوشبختانه امروز با دایر شدن نمایندگی در همه شهرستان‌ها و استقرار مهندسان در گستره استان ساخت و ساز منطقی و اصولی حسب مقررات ملی ساختمان در حال اجراست.

غلامحسن الله‌دادی گفت: قانون نظام مهندسی ساختمان مراحل نهایی تصویب را در مجلس می‌گذراند و امیدوارم استاندار مرکزی که خود از مدیران فهیم و لایق حوزه عمران هستند در نشست با نمایندگان نسبت به تشویق این عزیزان در امر تصویب این قانون سازمان را یاری کنند.

وی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی به عنوان بزرگترین تشکل مردم نهاد تخصصی استان آمادگی دارد همگام با سیاست‌های دولت تدبیر و امید در سازندگی دیار آفتاب مشارکت کند.

انتهای پیام/87001/ب40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول