اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

اشتغال پایدار سکونت در روستاها را تثبیت می‌کند

استاندار مرکزی گفت: اشتغال پایدار، درآمد مکفی و فعالیت‌های عمرانی تثبیت سکونت در روستاها را به دنبال خواهد داشت.

اشتغال پایدار سکونت در روستاها را تثبیت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی عصر امروز در نشست ستاد پشتیبانی از اردوهای هجرت اظهار داشت: طبق سرشماری سال 90 جمعیت روستایی کشور 29 درصد کل جمعیت کشور را شامل می‌شود و نسبت جمعیتی روستایی نسبت به شهری حدود 3 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اتخاذ سیاست‌هایی به منظور تقویت فرهنگ تعاون و نظام تعاونی یک جامعه تاثیر بسزایی در سطح فعالیت‌های کارآفرینی جامعه روستایی خواهد داشت.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مطالعات مختلف نشان داده است که یکی از مهمترین اهداف توسعه اقتصادی ایجاد اشتغال و مهمترین ساز و کار و ابزار آن، کارآفرینی و ایجاد تعاونی‌های کارآفرین محور است.

وی ادامه داد: کارآفرینی روستایی باعث کاهش بیکاری و افزایش بهره‌وری افراد روستا، منابع و در نتیجه افزایش درآمد مردم جامعه روستایی می‌شود.

مقیمی عنوان کرد: کارآفرینی روستایی از دیدگاه اقتصاددانان مهمترین پیشگامان توسعه اقتصاد روستایی و از دیدگاه روستاییان ابزاری برای بهبود درآمد خویش و از دیدگاه زنان روستایی آن را امکانی برای اشتغال در مجاورت محل سکونت خود  تعریف می‌کنند.

وی متذکر شد: مهم‌ترین نکته تغییر نگرش حاکم در اذهان مدیران و مردم نسبت به روستا مقوله تعاون و کارآفرینی روستایی است و باید با ارائه آموزش‌های کاربردی فنی و حرفه‌ای فراخور کسب و کار‌های خانگی و تشکیل تعاونی‌های روستایی دانش بنیان و کارآفرین پرور، تسهیل کننده توانمند سازی روستاییان باشیم و با توسعه کارآفرینی روستایی سنگ بنای توسعه ملی و جهاد اقتصادی را بنیان نهیم.

استاندار مرکزی آموزش روستاییان را رکن اصلی کار دانست و بیان کرد: برای ایجاد اشتغال و تثبیت آن در روستاها باید نقشه راه ارائه داد.

وی با تأکید بر انجام کارهای جسورانه توسط دستگاه‌ها گفت: هدف ما از ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و افزایش ثروت در روستاهاست.

مقیمی با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب روستاها در ایجاد اشتغال تصریح کرد: اگر اشتغال در روستاها صورت گیرد، تولیدات دامی و کشاورزی رونق گرفته و مهاجرت به شهرها نیز کاهش خواهد یافت.

استاندار مرکزی در پایان ابراز داشت: معتقدیم اول باید بستر سرمایه‌گذاری فراهم شود و به دنبال آن ایجاد اشتغال انجام می‌شود که در اولویت‌بندی ضرورت دارد مباحث اشتغال بیشتر مورد توجه و حمایت همگانی قرار گیرد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول