اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

مردم با انصراف از دریافت یارانه دولت را کمک کنند

فرماندار قروه از مردم خواست با توجه به شرایط اقتصادی کشور، به طور داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند تا دولت بر اساس تکلیف قانونی خود بتواند به افراد نیازمند و متقاضی، کمک بیشتری کند.

مردم با انصراف از دریافت یارانه دولت را کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در نشست فرهنگیان این شهرستان که با محوریت هدفمند کردن یارانه‌ها در کانون شهید مطهری قروه برگزار شد، اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه‌ها با هدف توزیع عادلانه درآمد و حمایت از اقشار کم درآمد در جامعه به اجرا در آمده است.

وی گفت: هدفمندی یارانه‌ها گامی مهم در راستای تمرکزبخشی به توزیع عادلانه منابع ملی در بین مردم است که اجرای فاز دوم آن می‌تواند به توسعه کشور کمک کند.

شیخی‌زاده  با اشاره به آغاز مراحل اجرایی مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: تمامی تمهیدات لازم برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی از طریق کافی‌نت‌ها، دفاتر آی.سی.تی، پلیس 10+ و دفاتر پیشخوان آغاز شده است.

فرماندار قروه با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها، از مردم خواست با توجه به شرایط اقتصادی کشور، به طور داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند تا دولت بر اساس تکلیف قانونی خود بتواند به افراد نیازمند و متقاضی، کمک بیشتری کند.

وی ارتقاء خدمات‌رسانی در بخش بهداشت و درمان، اجرای نظام جامع تامین اجتماعی، حمل و نقل و تولید را از اهداف مهم پیش‌بینی شده در اجرای مرحله دوم این قانون برشمرد و گفت: اجرایی شدن این فاز از هدفمندی یارانه‌ها، کمک شایانی به بخش‌های ضروری جامعه می‌کند.

شیخی‌زاده با بیان اینکه قیمت پایین حامل‌های انرژی موجب مصرف بالای انرژی در کشور و قاچاق آن است، گفت: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مصرف انرژی در کشور تعدیل می‌شود.

فرماندار قروه با اشاره به ورود روزانه صدها کامیون از مرزهای کشور به ایران، تصریح کرد: بیش از نیمی از این خودروها تنها برای سوخت‌گیری وارد ایران می‌شوند تا از سوخت ارزان بهره ببرند.

وی افزود: در حال حاضر سرانه مصرف انرژی در کشور ما دو برابر و قیمت آن معادل 1.6 قیمت انرژی در منطقه و دنیاست و اگر طرح هدفمندی اجرا نشود در حقیقت مردم به مصرف ناصحیح انرژی تشویق می‌شوند.

به گفته فرماندار قروه، عملی نشدن تعدیل مصرف انرژی موجب می‌شود تا انرژی لازم که باید در اختیار مردم باشد، در حقیقت به معضلی بزرگ تبدیل شود.

شیخی‌زاده عدم تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش انرژی را نیز دیگر عاملی برشمرد که در صورت تدوام استفاده بی‌رویه از انرژی در کشور انجام می‌گیرد و موجب رکود در بخش سرمایه‌گذاری انرژی می‌شود.

وی اصلاح قیمت انرژی را از موضوعات مهم و قابل توجه مردم و مسئولان دانست و اظهار داشت: این امر ضرورت اجرایی شدن هدفمندی یارانه‌ها را چندین برابر می‌کند.

فرماندار قروه با اشاره به راه افتادن موج انصراف دسته جمعی مسئولان و مردم از دریافت یارانه‌ها به نفع عمران و آبادی کشور و نیز پرداخت آن به نیازمندان واقعی ابراز امیدواری کرد، کردستان و شهرستان قروه نیز از این قافله عقب نماند.

شیخی‌زاده با اشاره به وضعیت حال حاضر کشور و مشکلات اقتصادی گفت: عزم ملی و مدیریت جهادی در کنار هم شرط گذر از این بحران است.

وی از فرهنگیان خواست به عنوان قشری تاثیرگذار مزایای انصراف از دریافت نقدی یارانه‌ها را به مردم خاطرنشان شوند تا برنامه دراز مدت دولت که مبتنی بر پرداخت غیرنقدی است، تحقق یابد.

فرماندار قروه تاکید کرد: در این راستا نباید شائبه‌های نادرستی مبنی بر کارشکنی از سوی دولت برای عدم ثبت‌نام از متقاضیان ایجاد شود.

شیخی‌زاده در پایان افزود: به منظور تسهیل در ثبت‌نام متقاضیان علاوه بر مراکز معرفی شده، مدارس، ادارات و دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز در صورت لزوم وارد عمل شده و کار ثبت‌نام را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/79009/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول