اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

استان مرکزی آماده اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است

استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت ایجاد بستر ثبت‌نام آسان متقاضیان دریافت یارانه در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، از آمادگی این استان برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

استان مرکزی آماده اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی در جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌های استان مرکزی با اشاره به آغاز مراجعه به سایت ثبت‌نام هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: در راستای اجرای این مهم تمامی زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه در استان فراهم شده است.

وی افزود: همه دستگاه‌ها و مراکز خدمات‌رسان تمهیدات لازم برای ثبت‌نام خانوارها در اجرای هدفمندی یارانه‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند.

استاندار مرکزی از برگزاری نشست‌های مستمر ستاد مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در استانداری در هر 48 ساعت با حضور مدیران کل ادارات خبر داد و تصریح کرد: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد باید شخصا در جلسات حضور یابند و در صورت عدم امکان حضور در برخی جلسات باید نسبت به انتخاب جانشین تام‌الاختیار برای خویش اقدام کنند.

مقیمی تکریم مردم در مراکز ثبت‌نام را امری ضروری عنوان کرد و ادامه داد: ثبت‌نام از متقاضیان در دفاتر پیشخوان دولت، مراکز پستی و... باید با رعایت احترام و تکریم ارباب رجوع صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها به دلیل درست اجرا نشدن قانون نتوانست به اهداف پیش‌بینی شده دست یابد، افزود: تلاش دولت تدبیر و امید در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بر این اساس است که هر آنچه قانونگذار تصویب کرده با دقت و به طور صحیح اجرا کند.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها با هدف حمایت از اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه، حمایت از تولید ملی و بهبود شرایط حوزه سلامت اجرا می‌شود، ابراز داشت: درآمدهای حاصل از این طرح در امر تولید و حمایت از اقشار نیازمند هزینه می‌شود و تحقق این مهم موجب بر طرف شدن رکود اقتصادی می‌شود.

مقیمی از مردم درخواست کرد با صبر و تحمل و ارائه اطلاعات شفاف و دقیق دولت را کمک کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه مدت یک روزه ثبت‌نام دغدغه اصلی مسئولان است، گفت: 400 مکان مشخص در نقاط مختلف استان به صورت تمام وقت از ساعت 7.30 تا 20 شب عملیات ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه‌های نقدی را انجام می‌دهند.

شکرالله حسن‌بیگی از برگزاری جلساتی با شرکت پست، شرکت پست بانک، دفاتر خدماتی از جمله پلیس +10 و دفاتر پیشخوان دولت، دستگاه‌های متولی امر شامل شرکت مخابرات استان به منظور اطلاع رسانی بیشتر به متقاضیان، پیشگیری از مشکلات احتمالی و ارائه خدمات مطلوبتر خبر داد و بیان داشت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود در  شهرستان‌ها هیچگونه مشکلی برای ثبت‌نام از متقاضیان به وجود نیاید.

وی افزود: به دلیل نبود اینترنت در روستاها و دسترسی‌ آسان برخی از روستاها به سامانه هدفمندی یارانه‌ها فرمانداران موظف هستند با راه‌اندازی واحدهای سیار نسبت به ثبت‌نام متقاضیان اقدام کنند و ادارات پست، پست بانک و دهیاران ملزم به جمع‌آوری فرم‌های ثبت‌نام و انجام عملیات ثبت‌نام روستائیان هستند.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه 70 هزار مشترک خانگی اینترنت در استان وجود دارد، بیان کرد: این افراد می‌توانند در منازل خود ثبت‌نام کرده و دستگاه‌های اجرایی نیز می‌توانند نسبت به ثبت‌نام کارکنان خود طبق جدول زمانبندی اعلام شده برنامه‌ریزی کنند.

حسن‌بیگی از تصویب حق‌الزحمه سه هزار و 500 تومانی برای ثبت‌نام هر خانوار در دفاتر پیشخوان، پلیس +10 و کافی‌نت‌ها خبر داد و اظهار داشت: افرادی که به هر دلیلی در موعد مقرر موفق به ثبت‌نام نشده‌اند در روزهای 30 و 31 فروردین ماه می‌توانند نسبت به این امر اقدام کنند.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول