اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام تعطیلات نوروزی صورت گرفت

اقامت بیش از 19 هزار مسافر در بیرجند

فرماندار بیرجند گفت: در ایام تعطیلات نوروزی 19 هزار و 909 نفر در هتل‌ها، میهمانپذیر‌ها، مدارس، کمپ‌های موقت، اماکن متبرکه و سایر مکان‌های اقامتی بیرجند اسکان یافتند.

اقامت بیش از 19 هزار مسافر در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر تناکی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در ایام تعطیلات نوروزی بازدید‌های نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی، بین‌راهی و خدمات مسافرتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این مدت در سطح شهرستان بیرجند 162 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی، بین‌راهی و خدمات مسافران صورت گرفته است.

فرماندار بیرجند به میزان اقامت مسافران در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در ایام تعطیلات نوروزی 19 هزار و 909 نفر از مسافران در این شهرستان اقامت یافتند.

تناکی با بیان این‌که در این مدت 904 نفر در هتل‌ها و 637 نفر از مسافران در میهمانپذیرهای بیرجند اقامت گزیده‌اند، یادآور شد: همچنین پنج هزار و 317 مسافر در مدارس و سه هزار و 630 نفر در کمپ‌های موقت شهرستان اقامت یافته‌اند.

وی عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال یک‌هزار و 18 مسافر در اماکن متبرکه و زائرسراهای این شهرستان اسکان داده شدند.

فرماندار بیرجند گفت: همچنین در این مدت میهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی میزبان سه هزار و 719 مسافر بوده است.

تناکی ادامه داد: در این مدت سه هزار و 540 مسافر در چادرهای مسافرتی در پارک‌ها، حاشیه بلوارها و خیابان‌های بیرجند اقامت گزیده‌اند.

وی به مکان‌های مهم گردشگری بیرجند اشاره کرد و متذکر شد: منطقه نمونه گردشگری بند دره، باغ و عمارت اکبریه، قلعه تاریخی بیرجند، مدرسه شوکتیه و ارگ کلاه فرنگی از مهم‌ترین مناطق گردشگری و تاریخی بیرجند بوده که مورد توجه مسافران نوروزی قرار گرفته است.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروزی 32 هزار و 525 نفر از منطقه نمونه گردشگری بند دره، 38 هزار و 875 نفر از باغ و عمارت اکبریه، 12 هزار و 590 نفر از قلعه تاریخی بیرجند، یک‌هزار و 447 نفر از مدرسه شوکتیه و یک‌هزار و 604 نفر از ارگ کلاه فرنگی بازدید کردند.

تناکی به میزان فروش صنایع‌دستی در سطح شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: در این مدت 316 میلیون و 681 هزار ریال از صنایع‌دستی در بیرجند به فروش رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از تاریخ 29 اسفند‌ماه سال گذشته تا 15 فروردین‌ماه سال‌جاری 11 هزار و 787 نفر از موزه‌های بیرجند بازید کردند.

انتهای پیام/22481/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول