اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند تاکید کرد

بازگشایی باغ شوکت‌آباد بیرجند برای مسافران نوروزی

فرماندار بیرجند با اشاره به این‌که درب باغ و عمارت شوکتیه در حال حاضر بسته است، گفت: مدرسه شوکتیه و باغ شوکت‌آباد از جمله مکان‌های تاریخی بیرجند است که همزمان با تعطیلات نوروزی باید بازگشایی شود.

بازگشایی باغ شوکت‌آباد بیرجند برای مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر تناکی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان بیرجند اظهار داشت: برای هماهنگی خدمات سفر این شهرستان در حال حاضر 17 دستگاه اعلام آمادگی کامل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های مربوطه باید سعی کنند مانند سال‌های گذشته اقدامات جانانه‌ای برای مردم و مسافران نوروزی داشته باشند.

فرماندار بیرجند اذعان داشت: در ستاد ساماندهی سفر خراسان جنوبی مصوباتی به عنوان کارگروه ذیل استانی مصوب شده است و تمامی ما موظف به اجرای آن هستیم.

تناکی با بیان این‌که تعطیلات نوروزی سال آینده مصادف با دهه فاطمیه(س) است، گفت: نشاط و شادابی مردم و مسافران نوروزی در این ایام باید با ملاحظه ایام فاطمیه(س) بوده و حد و مرز آن رعایت شود.

وی با قدردانی از اقدامات آموزش و پرورش در ارتباط با اسکان مسافران نوروزی در سال گذشته، افزود: با نظرسنجی‌هایی که سال گذشته از خدمات آموزش و پرورش مسافران نوروزی گرفته شده بود نظرسنجی‌ها رضایت مسافران را نشان می‌داد و امید است امسال نیز مانند سال‌های گذشته خدمات بهتری به مسافران ارائه شود.

فرماندار بیرجند از شهرداری این شهرستان خواستار شد دو پارک سطح شهر را به عنوان سایت اسکان در اختیار مسافران قرار دهد تا کسانی که هزینه اجاره مکان را ندارند بتوانند در این پارک‌ها چادر نصب کنند.

تناکی با اشاره به این‌که درب باغ و عمارت شوکتیه در حال حاضر بسته است، افزود: با توجه به این‌که مدرسه شوکتیه و باغ شوکت‌آباد از جمله مکان‌های تاریخی بیرجند محسوب می‌شوند اوقاف و امور خیریه استان برای بازگشایی آن اقدام کند.

وی با اشاره به کشیک‌های نوروزی توسط دستگاه‌های مختلف شهرستان یادآور شد: تمامی دستگاه‌های مربوطه موظف هستند لیست کشیک‌های نوروزی را به صورت زمان‌بندی شده و شفاف تا 10 اسفندماه به فرمانداری و ستاد ساماندهی تحویل دهند.

فرماندار بیرجند با بیان این‌که در ارتباط با چاه‌های بدون صاحب در مکان‌های گردشگری باید تجدید‌ نظر شود، متذکر شد: در این ارتباط با دهیاران روستاهای اطراف مکان‌های گردشگری و روستاهای هدف مکاتبه می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که از بیرجند به عنوان شهرستانی بهداشتی و فرهنگی یاد می‌شود، تاکید کرد: تمیزی و بهداشت شهرستان باید به عنوان خط قرمز مرکز بهداشت در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: نام نیک بیرجند باید برای مسافران زیبا جلوه داده شود و از خط قرمز‌های بهداشت فرهنگی نباید عبور کنیم.

فرماندار بیرجند با اشاره به حدیث رسول اکرم(ص) که "من شهر دانشم و علی دروازه آن" از ورودی هر شهری می‌توان نسبت به آن قضاوت کرد.

تناکی اضافه کرد: انتخاب عوامل اجرایی ورودی شهرستان باید با نهایت دقت و انتخاب بوده و در انتخاب آنها مسائل اخلاقی، بردباری، صبر، خوش‌برخورد بودن و غیره مدنظر قرار گرفته شود.

انتهای پیام/69017/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول