اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز ثبت‌نام یارانه صورت گرفت

نارضایتی مردم فردوس از نحوه ثبت‌نام یارانه نقدی

در نخستین روز از آغاز ثبت‌نام یارانه نقدی، مردم فردوس نارضایتی خود را از نحوه ثبت‌نام اعلام کردند.

نارضایتی مردم فردوس از نحوه ثبت‌نام یارانه نقدی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، همزمان با نخستین روز از آغاز ثبت‌نام یارانه نقدی، مردم شهرستان فردوس با مراجعه به دفاتر پست بانک، مراکز اینترنتی، کافی‌نت‌ها و نیز مراکز ict روستایی نسبت به ثبت‌نام خود در سامانه رفاهی اقدام کردند.

مردم فردوس از ساعات نخستین صبح امروز، به مراکز ثبت‌نام مراجعه و ساعت‌های طولانی را در صف‌های انتظار سپری کردند.

یکی از مردم شهرستان فردوس که به کافی‌نت محله خود مراجعه کرده بود، گفت: از ساعت هفت صبح به این مرکز مراجعه کرده و تا ساعت 10 صبح در صف ایستاده و بالاخره هم موفق به ثبت‌نام نشدم.

علی امیرزاده افزود: اگر چه جمعیت زیادی در محل ثبت‌‌نام حضور نداشتند ولی به دلیل بسته بودن سامانه و درج مجدد اطلاعات بر روی صفحه اصلی سامانه، ثبت‌نام طولانی شد و مرتباً در مسیر ثبت‌نام با پیغام " سامانه در حال بروز‌رسانی است، بعداً مراجعه کنید" مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: دولت که از ماه‌های گذشته چنین تصمیم بزرگی را در دستور کار داشته است باید سامانه و شرایط لازم را برای ثبت‌نام فراهم و سپس اقدام به فراخوانی عمومی می‌کرد.

زمان ثبت‌نام باید تمدید شود

یکی از اهالی باغستان علیا هم که به دفتر خدمات پستی این روستا برای ثبت‌نام یارانه نقدی مراجعه کرده بود، یادآور شد: زمان در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام بسیار محدود است و باید این زمان افزایش یابد تا مردم بتوانند ثبت‌نام کنند و گرنه تعداد زیادی از مردم موفق به ثبت‌نام نمی‌شوند.

محمد‌علی مرادی گفت: با توجه به اینکه تنها یک‌روز برای ثبت‌نام هر گروه در نظر گرفته شده ولی سامانه بروز‌رسانی نشده و مرتباً پیغام خطا ارسال می‌کند و از طرفی مردم نیز در این فرصت محدود با سامانه‌ای که در هر چند ساعت شاید تنها یک نفر را ثبت کند، موفق به ثبت‌نام نمی‌شوند.

وی از دولت خواست تا زمان بیشتری را برای ثبت‌نام هر یک از گروه‌ها در نظر بگیرد و سامانه را نیز برای ثبت‌نام مردم بروز‌رسانی کند تا مردم مجبور نباشند برای یک ثبت‌نام ساعت‌ها در صف بایستند و در نهایت هم بدون نتیجه به خانه برگردند.

با خرابی سامانه، مردم از دریافت یارانه دلسرد می‌شوند

یکی از بانوان فردوسی که برای ثبت‌نام به کافی‌نت مراجعه کرده بود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: بسته‌بودن سامانه شاید یکی از سیاست‌های دولت باشد تا مردم را از ثبت‌نام و دریافت یارانه دلسرد و منصرف کنند.

زهرا مقدم افزود: خیلی از مردم برای یک ثبت‌نام مجبور شدند که از کار و زندگی خود بزنند و ساعت‌ها منتظر ثبت‌نام باشند، که این شیوه اصلاٌ صحیح نیست و بهتر بود به روش پر کردن فرم‌های کاغذی انجام می‌شد.

وی از مسئولان خواست تا با بروز رسانی سامانه، ثبت‌نام مردم را در زمان کوتاه‌تری انجام دهند تا همه مردم موفق شوند در یک روز ثبت‌نام و مجبور به مراجعه مجدد نباشد چرا که از صبح تا ظهر امروز از صف‌های طولانی در مراکز اینترنتی تنها یک یا دو نفر موفق به ثبت‌نام شده‌اند و بقیه همچنان منتظر پاسخ سامانه هستند.

انتهای پیام/69007/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول