اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی:

توسعه عدالت اقتصادی از اهداف اجرای مرحله دوم یارانه‌ها است

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: استفاده بهینه از سرمایه‌ها، امکانات کشور و همچنین رونق و توسعه عدالت اقتصادی از اهداف اجرای مرحله دوم یارانه‌ها در کشور است.

توسعه عدالت اقتصادی از اهداف اجرای مرحله دوم یارانه‌ها است

محمود نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از سال 1385 موضوع اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها در دولت وقت مطرح و بحث‌ها و تحقیقات نحوه اجرای آن در چهار سال ارزیابی شد، اما متأسفانه در عمل به صورت مناسب و صحیح اجرا نشد.

وی ابراز داشت: هر سال 48 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی در بین مردم ایران توزیع شده که با اجرای آن محاسن و معایبی در حوزه‌های مختلف کشور پدیدار شد که نشان از اجرای غلط این شیوه داشت.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار کرد: اما این شیوه دارای معایب زیادی هم بود که به عنوان نمونه افزایش مصرف حامل‌های انرژی، افزایش تورم، بالا رفتن سطح مطالبات مردم، دستگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی از آن جمله است.

وی بیان کرد: عزم ملی همان آحاد مردم و مسئولین هستند که باید عزم خود را جزم کنند و با مدیریت جهادی که همگی در این زمینه مسئولیت دارند با روحیه سخت‌کوشی و انقلابی زمینه‌های رشد کشور در حوزه‌های مختلف را فراهم کنند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: هدف دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، کمک مالی به افراد نیازمند جامعه است، یعنی دولت در این قانون طبقات جامعه را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که کسی دچار تحمیل فشار اقتصادی نشود.

نعمتی تاکید کرد: نقش مهم و اساسی فرهنگیان در فرهنگسازی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها مهم و اساسی است.

وی در ادامه گفت: بنزین و گازوئیل از جمله حامل‌های انرژی است که آزادسازی قیمت آن انجام می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: به مدت 10 روز برای ثبت‌نام دریافت یارانه در مرحله دوم فرصت وجود دارد که این مدت از امروز آغاز و ثبت‌نام‌ها بر اساس رقم سمت راست کد ملی افراد انجام خواهد شد.

انتهای پیام/87003/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول