اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر از دریافت یارانه انصراف داد

فرماندار پلدختر در راستای کمک به دولت از دریافت یارانه انصراف داد.

فرماندار پلدختر از دریافت یارانه انصراف داد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی صبح امروز در جلسه توجیهی هدفمندسازی یارانه‌ها در شهرستان پلدختر افزود: با توجه به اینکه دولت در بودجه عمومی کشور با محدودیت‌هایی مواجه است و برای رسیدگی بیشتر به اقشار کم درآمد در زمینه پرداخت یارانه نقدی با مشکلاتی روبرو است و ادامه این روند به کاهش بودجه‌های زیربنایی و افت حمایت این اقشار منجر می‌شود، افراد متمکن و بی‌نیاز از ثبت‌نام خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان در این اقدام ایثارگرانه انصراف از دریافت یارانه باید پیشتاز باشند، گفت: این اقدام موجب افزایش مشارکت عمومی می‌شود و گروه‌های مرجع همچون اعضای هیئت دولت، استانداران، فرمانداران، مدیران ارشد، جامعه پزشکان، بازاریان و روحانیت با انصراف از دریافت یارانه نقدی می‌توانند الگوسازی کرده و هدایت‌گر آحاد جامعه در این تصمیم مهم ملی باشند.

رشیدی با بیان اینکه اجرای نامناسب مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها مشکلاتی را برای بخش‌های مختلف اقتصادی و دولت ایجاد کرد، گفت: اقتصادی که کاهش مصرف انرژی و رسیدن به قیمت‌های واقعی بود که اهداف اصلی این برنامه بود، محقق نشد.

وی رویکرد اصلی دولت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را حمایت از تولید دانست و افزود: اجرای درست مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها موجب تحرک بخش تولید و کاهش وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: بخش تولید از منابع حاصله بهره چندانی نبرده و برنامه اقتصادی به عنوان یارانه نقدی در اختیار آحاد جامعه قرار گرفت، به همین دلیل  دولت با شناسایی خانوارهای نیازمند و آسیب‌پذیر درصدد اصلاح روند اجرایی هدفمندی یارانه‌ها و اختصاص منابع حاصله به بخش‌های مولد و تامین اجتماعی است.

رشیدی با بیان اینکه شیوه اجرایی مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها انحرافاتی داشت که منابع حاصله از هدفمندی یارانه‌ها باید به بخش‌های اولویت‌دار  همچون تولید و زیرساخت‌های عمرانی اختصاص یابد، افزود: دولت دهم توزیع یارانه نقدی در مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها را به منظور جبران افزایش نرخ حامل‌های انرژی در دستور کار قرار داد.

وی توزیع یارانه نقدی به طبقاتی از جامعه که درآمدهای بالایی دارند، را غیرمنطقی دانست و تصریح کرد: آحاد جامعه به خصوص طبقات مرفه با انصراف از دریافت یارانه نقدی می‌توانند گامی در راستای تحقق انتظار رونق تولید داخلی، بهبود وضعیت اقتصادی، ارتقای شاخص‌های سلامت و کاهش هزینه‌های درمان را بردارند.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه پول نفت سرمایه ملی است و نباید از دولت انتظار داشت آن  را صرف امور جاری کشور کند، گفت: نخستین گام برای رشد اقتصادی در سال جدید انصراف خانواده‌های پر درآمد از دریافت یارانه است و مردم باید شرایط کشور را درک کرده و با انصراف از دریافت یارانه نقدی گامی در راستای تحقق برنامه‌های ملی بردارند.

وی با بیان اینکه انصراف اقشار مرفه از یارانه سبب رونق اقتصادی می‌شود، خاطر نشان کرد: دولت تمام اعتبارات مربوط به انصراف از دریافت یارانه را صرف بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش نرخ تورم خواهد کرد، بنابر این قشرهای متمول این شهرستان از دریافت یارانه به صورت داوطلبانه انصراف دهند.

فرماندار پلدختر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را  گامی موثر برای تحقق عدالت اجتماعی دانست و اضافه کرد: همکاری مردم دست دولت را برای ارتقا شاخص‌های اجتماعی باز می‌گذارد.

رشیدی افزود: متقاضی نام‌نویسی دریافت یارانه بر مبنای نخستین شماره اول سمت راست کارت ملی خود می‌توانند از امروز نسبت به ثبت‌نام خود از طریق آدرس اینترنتیwww.refahi.ir اقدام کنند.

وی با اشاره به متقاضیانی که به اینترنت دسترسی ندارند، گفت: این افراد می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت، پلیس +10 و همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی به این اماکن مراجعه و ثبت‌نام کنند.

فرماندار پلدختراظهار امیدواری کرد و از مردم ولایت‌مدار این شهرستان خواست که همان‌گونه که در صحنه‌های مختلف نظام و برنامه‌های دولت را همراهی کردند، امروز نیز با درک شرایط اقتصادی کشور دولت را در اجرای درست مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها یاری کنند.

انتهای پیام/2304/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول