اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علوم پزشکی جیرفت اعلام کرد

کاهش 44 درصدی مأموریت تصادفی اورژانس در جنوب کرمان

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: مأموریت تصادفی اورژانس در ایام نوروز سال جاری در جنوب کرمان 44 درصد کاهش داشته است.

کاهش 44 درصدی مأموریت تصادفی اورژانس در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابوالقاسم امیرمحمودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز سال جاری در مدیریت حوادث در جنوب کرمان هفت کمپ سلامت داشتیم که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری در ایام تعطیلات نوروزی کمپ سلامت و پایگاه اورژانس در روستای باغ علی‌شیر راه‌اندازی شد، تصریح کرد: در جاده جیرفت به بلوک در نزدیکی روستای کریم‌آباد که مسیری پرتردد در ایام نوروز است و کمپی در این مسیر مستقر نبود نیز یک کمپ و آمبولانس مستقر شد.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در سال جاری 24 پایگاه اورژانس در جنوب کرمان مستقر شدند که هفت پایگاه شهری و 17 پایگاه بین جاده‌ای بودند.

امیرمحمودی با اشاره به انجام 169 مورد مأموریت تصادفی در ایام نوروز سال جاری افزود: این میزان در سال گذشته 299 مورد بود که امسال 44 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه مأموریت‌های غیر تصادفی نیز در سال جاری کاهش 33 درصدی داشت و از 563 مورد در سال گذشته به 381 مورد رسیده است، خاطرنشان کرد: مرگ و میر ناشی از تصادف در سال جاری سه مورد بود که این تعداد در سال گذشته هشت نفر در جنوب کرمان بود.

امیر محمودی با اشاره به انجام 46 مورد مأموریت اورژانس در 31 فروردین ماه ابراز داشت: از این تعداد 22 مورد بیمار به بیمارستان‌های جنوب کرمان منتقل شدند و 15 مورد هم در محل درمان شدند و 13 مورد هم لغو مأموریت داشتیم.

وی گفت: در ایام تعطیلات سال نو تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های منطقه جنوب کرمان بیش از 23 هزار نفر بود که از این تعداد 393 نفر توسط اورژانس به بیمارستان تحویل داده شدند و 97 نفر هم از سایر مراکز پذیرش داشتیم.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: 21  هزار و 184 نفر بستری سرپایی، یک‌هزار و 100 نفر بستری در اورژانس و 56 نفر بستری در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های جنوب کرمان صورت گرفت.

انتهای پیام/80002/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول