اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان خبر داد

انجام 1504 عملیات توسط اورژانس زنجان در ایام نوروز

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تعداد کل عملیات‌های انجام شده توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان را در مدت زمان اجرای طرح نوروزی یک‌هزار و 504 مورد اعلام کرد.

انجام 1504 عملیات توسط اورژانس زنجان در ایام نوروز

مرتضی ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان مجموع عملیات‌های تصادفی اورژانس استان زنجان را در زمان اجرای طرح نوروزی 352 مورد اعلام کرد.

وی تعداد عملیات‌های شهری اورژانس استان زنجان را در بخش تصادفات 154 مورد اعلام و اضافه کرد: 195 مورد دیگر از عملیات‌ها هم جاده‌ای بوده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به انتقال 358 نفر از مصدومان حوادث رانندگی به مراکز درمانی ادامه داد: 71 مورد از تماس‌های برقرار شده با اورژانس استان کاذب بوده است.

این مسئول از فوت 10 نفر قبل از رسیدن آمبولانس اورژانس در حوادث جاده‌ای در ایام اجرای طرح نوروزی خبر داد و ابراز داشت: یک نفر هم در حضور تکنسین فوت کرده است.

ترابی در پاسخ به سئوالی در مورد تفاوت تعداد عملیات‌های تصادفی نوروز سال‌جاری با مدت زمان مشابه سال گذشته گفت: تعداد عملیات‌ها نسبت به سال گذشته کاهش 38 درصد یافته به طوری که 568 عملیات سال 92 به 357 مورد در سال‌جاری رسیده است.

وی تعداد کل عملیات‌های انجام شده توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان را در مدت زمان اجرای طرح نوروزی یک‌هزار و 504 مورد اعلام کرد و افزود: 887 مورد از این عملیات‌ها شهری و 44 مورد جاده‌ای بوده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان از ارائه 85 مورد عملیات توسط ایستگاه‌های سلامت این مرکز در طول اجرای طرح نوروزی خبر داد.

این مسئول ادامه داد: در مدت زمان اجرای طرح نوروزی 92 مورد از مصدومان حوادث در بین مراکز درمانی جابه‌جا شده‌اند.

ترابی مجموع عملیات‌های غیر تصادفی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان را در مدت زمان اجرای طرح نوروزی یک‌هزار و 150 مورد اعلام کرد و گفت: اکثریت این ماموریت‌ها با 86 مورد در حوزه مشکلات قلبی بوده است.

وی تعداد عملیات‌های انجام شده توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان مربوط به سقوط را طی مدت زمان اجرای طرح نوروزی 56 مورد اعلام کرد و افزود: مشکلات تنفسی هم با 53 مورد در رتبه بعدی قرار گرفته است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان تعداد عملیات‌های مربوط به مسمومیت را 44 مورد اعلام کرد و ابراز داشت: 887 مورد باقیمانده از عملیات‌ها با عنوان سایر ثبت شده است.

انتهای پیام/73004/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول