اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی خبر داد

کمبود 25 پایگاه اورژانس در آذربایجان غربی

رئیس حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی نیازمند 25 پایگاه اورژانس است.

کمبود 25 پایگاه اورژانس در آذربایجان غربی

علیرضا فروتنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر 37 پایگاه اورژانس جاده‌ای و 28 پایگاه شهری در آذربایجان غربی وجود دارد که طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه باید تعداد کل پایگاه‌ها به 90 پایگاه افزایش یابد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در صورت تامین اعتبار لازم باید 25 پایگاه جدید در  سال‌های 93 و 94 به بهره‌برداری برسد که از این تعداد پنج پایگاه شهری و 20 پایگاه نیز جاده‌ای خواهد بود.

رئیس حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه میانگین زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه در داخل شهر زیر 8 دقیقه و در جاده‌ها باید زیر 15 دقیقه باشد، تصریح کرد: کمبود پایگاه اورژانس در آذربایجان غربی سبب شده که به موقع به محل حادثه نرسیم.

وی گفت: حتی اگر خطوط ویژه در هسته مرکزی شهر انجام شود آمبولانس‌ها و سایر خودروهای امدادی با عبور از مسیرهای ترافیکی بسیار سریع‌تر می‌توانند جان افرادی را که نیاز به امداد دارند نجات دهند.

فروتنی ابراز داشت: با اجرای طرح کدینگ می‌توان به پیدا کردن سریع آدرس محل حادثه کمک کرد.

وی با اشاره به وضعیت مناسب خودروهای اورژانس آذربایجان غربی،خاطر نشان کرد: طبق استاندارد باید 25 درصد آمبولانس‌های اورژانس MICU باشند که در حال حاضر 14 ون تمام اتوماتیک در اختیار اورژانس قرار دارد و این تعداد بالای 25 درصد از آمبولانس‌های استان است.

انتهای پیام/61007/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول