اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی نوروز سال جاری صورت گرفت

فعالیت 164 پایگاه اورژانس در خراسان رضوی

رئیس اورژانس مشهد از فعالیت 72 پایگاه اورژانس شهری و 92 پایگاه جاده‌ای در خراسان رضوی طی تعطیلات نوروزی 93 خبر داد.

فعالیت 164 پایگاه اورژانس در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا وفایی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در شهرک دانش و سلامت مشهد برگزار شد، گفت: طی 25 اسفند‌ماه 92 تا 15 فروردین‌ماه 93، 164 پایگاه اورژانس در کل استان خراسان رضوی اعم از دانشگاه‌های علوم پزشکی زیرپوشش مشهد، گناباد، سبزوار، نیشابور و تربت‌حیدریه فعال بوده‌اند.

وی افزود: از تعداد پایگاه‌های اورژانس فعال در ایام مذکور 72 پایگاه شهری و 92 پایگاه جاده‌ای بوده‌اند.

وفایی‌نژاد با اشاره به فعال بودن 26 ایستگاه سلامت در تعطیلات نوروزی در استان افزود: 173 دستگاه‌ آمبولانس و 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در این ایام فعال بوده‌اند.

وی در ادامه از فعالیت یک‌هزار و 70 نیروی عملیاتی و 22 تیم نظارت بر این نیروها نیز خبر داد و تصریح کرد: تعداد کل مأموریت‌های اورژانس 115 در کل استان، 12 هزار و 425 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.5 درصد کاهش داشته است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: همچنین 2 هزار و 360 عملیات تصادفی در مدت مذکور صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18.5 درصد کاهش را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: یک‌هزار و 65 عملیات غیرتصادفی در تعطیلات نوروزی سال 93 انجام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.6 درصد کاهش داشته است.

وفایی‌نژاد از اعزام 7 هزار و 257 نفر توسط اورژانس به بیمارستان طی مدت مذکور خبر داد و اضافه کرد: 12 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

وی موارد درمان در محل را 3 هزار و 988 نفر برشمرد و از کاهش 1.5 درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد.

وفایی‌نژاد افزود: مصدومین حوادث ترافیکی منتقل شده به بیمارستان نیز 2 هزار و 74 مورد بوده که این رقم 16.7 درصد کاهش داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: 321 نفر از مصدومین حوادث ترافیکی نیز در محل درمان شده‌اند.

وی تصریح کرد: تعداد افرادی که طی ایام ذکر شده به ایستگاه‌های سلامت در کل استان مراجعه کرده‌اند یک‌هزار و 150 نفر بوده‌ است.

رئیس اورژانس مشهد با اشاره به اینکه در روز نخست فروردین‌ماه 93، 10 دستگاه آمبولانس 115 در حرم مطهر رضوی مستقر بوده است، اظهار کرد: 16 آمبولانس در اطراف حرم مطهر در حال آماده‌باش در راستای خدمات‌رسانی به زائران بارگاه رضوی بوده‌اند.

وی همچنین از فعال بودن آمبولانس‌ها، اتاق‌عمل‌ها و ... در چهارشنبه آخر سال 92 در 23 نقطه مشهد خبر داد.

وفایی‌نژاد آمار فوتی‌های ایام مذکور در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی کل استان را به تفکیک مرگ در بیمارستان‌ها 622 مورد، مرگ در صحنه و گزارش توسط اورژانس‌ها 222 مورد غیرتصادفی و 24 مورد تصادفی اعلام کرد.

وی در خاتمه آمار فوتی‌های غیرتصادفی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را 164 مورد و 14 مورد تصادفی اعلام کرد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول