اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/191

«کمیسیون انتخابات افغانستان»: روند رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی آغاز شد

سخنگوی کمیسیون شکایت‎های انتخاباتی افغانستان با اشاره به اینکه مردم با حضور گسترده در پای صندوق‎های رأی افتخار آفریدند، اظهار داشت: ثبت شکایت‎های انتخاباتی پایان پذیرفته و روند رسیدگی به این شکایت‎ها آغاز شده است.

«کمیسیون انتخابات افغانستان»: روند رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «نادر محسنی»، سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی امروز(3 شنبه 19 فروردین) در یک نشست خبری در کابل، با اشاره به اینکه مردم افغانستان با حضور گسترده خود در پای صندوق‎های رأی در روز انتخابات افتخار آفریدند، اظهار داشت: ثبت شکایت‎های انتخاباتی پایان پذیرفته و رسیدگی به این شکایت‎ها آغاز شده است.

وی افزود: در بسیاری از ولایت‌ها هم اینک روند رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی جریان دارد و در برخی ولایت‎های دیگر که تا هنوز این روند آغاز نگردیده است تا ساعات دیگر آغاز خواهد شد.

وی یادآورشد که هزار و 573 مورد شکایت‎های انتخاباتی، مستند و مکتوب شده است و رسیدگی به این شکایت‎ها در تغییر نتایج ابتدایی و نتایج نهایی انتخابات مؤثر خواهد بود.

وی موارد شکایت‎های ثبت‎شده در مورد کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را 752 مورد برشمرد.

محسنی خاطرنشان کرد که کمیسیون شکایت‎های انتخاباتی نسبت به مسئولیت‎های ملی خود حساس بوده و به موارد مستند شکایت‎های انتخاباتی به صورت جدی رسیدگی خواهد کرد.

وی در پایان اطمینان داد: با تفکیک آرای واقعی و معتبر از آرای تقلبی و مشکوک مشخص خواهد شد که کدام یک از کاندیداها توانسته آرا و اعتماد اکثر شهروندان افغانستان را از آن خود سازد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول