اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دست پرتوان امدادگران هلال احمر طبس صورت گرفت

نجات جان 151 مسافر نوروزی در طبس

رئیس جمعیت هلال احمر طبس گفت: در نوروز امسال امدادگران جمعیت هلال احمر این شهرستان به 151 مسافر امدادرسانی کردند.

نجات جان 151 مسافر نوروزی در طبس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حسینعلی فخاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ایمنی و سلامت نوروزی امسال در طبس توسط جمعیت هلال احمر این شهرستان اجرا شد.

وی با بیان این‌که با اجرای این طرح امسال 23 هزار مسافر و گردشگر به پست‌های نوروزی جمعیت هلال احمر طبس مراجعه کرده و از خدمات ارائه شده بهره‌مند شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر طبس از توزیع 7 هزار و 718 نقشه در بین مسافران و گردشگران در مدت اجرای این طرح خبر داد و افزود: همچنین یک‌هزار و 13 کتابچه و بیش از 5 هزار بروشور و سایر اقلام در بین مسافران و گردشگران در پست‌های نوروزی هلال احمر توزیع شده است.

فخاری ادامه داد: در مدت اجرای این طرح 41 جوان عضو هلال احمر این شهرستان در پست‌های نوروزی هلال احمر حضور داشته و به ارائه خدمت به مسافران نوروزی پرداختند.

وی به طرح راهنمای مسافران نوروزی اشاره کرد و اذعان داشت: در این طرح امسال 138 نفر به ایستگاه‌های سلامت و 139 نفر به فضای دوستدار کودک هلال احمر طبس مراجعه کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر طبس تصریح کرد: همچنین تعداد 50 مسافر و گردشگر نیز با مراجعه به پست‌های نوروزی جمعیت هلال احمر این شهرستان فرم اهداء عضو را تکمیل کرده‌اند.

فخاری اضافه کرد: امدادگران هلال احمر طبس در طرح ملی امداد و نجات نوروزی به 151 مسافر امدادرسانی کردند.

وی با بیان این‌که طرح ملی امداد و نجات از 26 اسفند‌ماه سال گذشته آغاز و تا 16 فروردین‌ماه جاری ادامه داشته است، متذکر شد: در طرح امداد و نجات نوروزی امسال هلال احمر 32 حادثه در محورهای مواصلاتی این شهرستان به وقوع پیوسته که به 151 نفر از حادثه‌دیدگان این حوادث امدادرسانی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر طبس ادامه داد: از این تعداد حادثه، 30 مورد حوادث جاده‌ای و دو مورد سیلاب بوده است.

فخاری یادآور شد: در مجموع 20 تیم‌ عملیاتی از آغاز اجرای طرح با جمعیت هلال احمر این شهرستان همکاری کرده‌‌اند.

وی اضافه کرد: در طرح ملی نوروزی امسال 200 امدادگر، 80 راننده و 80 پرسنل با 9 دستگاه خودروی امدادی، عملیات امداد و نجات شامل اسکان اضطراری، کمک‌های اولیه، درمان سرپایی، انتقال و جابجایی مصدومان، تغذیه، خدمات اولیه نجات، رهاسازی و جست‌و‌جو را انجام دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر طبس میانگین زمان اطلاع‌رسانی حوادث جاده‌ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع به هلال احمر را چهار دقیقه و 12 ثانیه اعلام کرد و گفت: میانگین زمان حضور در صحنه حوادث جاده‌ای از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه 14 دقیقه و 34 ثانیه بوده است.

فخاری به تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار امداد و نجات نوروزی در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار امداد و نجات چهار مورد بوده که از این تعداد دو پایگاه ثابت، یک پایگاه سیار و یک پایگاه موقت در ایام نوروز به مسافران نوروزی خدمات ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام/22481/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول