اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در همدان صورت گرفت

همایش تجلیل از بانیان اجرای طرح امداد نوروزی 93

امروز از زحمات کارکنان، نجاتگران و پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر همدان در اجرای طرح موفق امداد نوروزی 93 تجلیل شد و خبرگزاری فارس نیز به خاطر انعکاس مطلوب اخبار مورد تقدیر قرار گرفت.

همایش تجلیل از بانیان اجرای طرح امداد نوروزی 93

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز در همایشی با حضور مسئولین استانی از کارکنان، نجاتگران و امدادگران مجری طرح امداد نوروزی سال 93 جمعیت هلال احمر استان همدان تجلیل شد.

در این مراسم که در سالن همایش های کانون مهدیه برگزار شد، حدود یکصد نفر از نجاتگران فعال اجرای طرح امداد نوروزی با یونیفرم‌های امدادی در سالن حضور یافته و شنونده سخنان مسئولان شدند.

همدان، استان شاخص در کیفیت امدادرسانی

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در آغاز این مراسم با تجلیل از خدمات شبانه‌روزی پرسنل و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر در اجرای موفقیت‌آمیز طرح امداد نوروزی با هدف خدمت رسانی به مسافرین نوروزی و امدادرسانی در مواقع بروز حوادث مختلف، با اشاره به بازدید رئیس سازمان امداد و نجات کشور از اردوگاه‌های اسکان اضطراری و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای این جمعیت ابراز داشت: استان همدان از دید ایشان نه یکی از شاخص‌ترین‌ها، که استان شاخص در کیفیت امدادرسانی به مسافرین نوروزی محسوب شد.

ابراهیم الهی‌تبار، این اتفاق شایسته را حاصل تلاش همه دستگاه‌های خدمت‌رسان دانست و افزود: با برنامه‌ریزی و آماده‌باش کامل نیروهای امدادی پیش از آغاز سال نو، امسال شاهد رضایت گردشگران داخلی و خارجی از عملکرد جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان بودیم.

جدی نگرفتن آموش همگانی، نقطه ضعف در امدادرسانی

در بخش دیگری از مراسم رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری همدان به ایراد سخنرانی پرداخت و در ابتدای سخن، یاد و نام قاسم مرادی و بنفشه حسنی، نجاتگران پرتلاش جمعیت هلال احمر استان را گرامی داشت که دیگر در میان ما نیستند.

علیمردان طالبی با اشاره به تفسیر آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر «نجات جان یک انسان، نجات جامعه است»، از امدادرسانی به عنوان بالاترین صدقات نام برد و از مقام رفیع امدادگران تجلیل کرد.

وی در ادامه یکی از نقاط ضعف بزرگ در امر امدادرسانی امروز را جدی نگرفتن امر آموزش همگانی دانست و افزود: شعار «هر خانواده ایرانی یک امدادگر» باید تحقق یابد تا از باری که بر دوش امدادگران قرار دارد کاسته شود.

افزایش میزان حوادث و کاهش میزان مرگ و میر و میزان رهاسازی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز سخنان خود را با سلام به مدیریت بحران و مدیریت آن، سلام به نیروی انتظامی و فرمانده آن، سلام به شهرداری و شهردار آن... و سلام ویژه به خانواده بزرگ هلال احمر آغاز کرد.

بهروز کارخانه‌ای با این شروع زیبا موجی از شور و هیجان را در نجاتگران برانگیخت و ادامه داد: امسال افزایش حدود 12 درصدی را در آمار حوادث جاده‌ای نسبت به سال قبل شاهد بوده‎ایم اما از طرفی از میزان مرگ و میر و میزان رهاسازی کاسته شده است.

وی با بیان اینکه این آمارها نشان‌دهنده این است که رانندگان گرچه بی‌احتیاط بوده‌اند اما از سرعت بالا استفاده نکردند، ابراز داشت: مردم به هشدارهای ایمنی توجه کرده‌اند و این نشان دهنده موفقیت‌آمیز بودن هشدارهای ایمنی اصحاب رسانه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از رسانه‌ها خواست اهداف هلال احمر و وظایف آن را برای همگان روشن کنند تا مردم با عشق خود را به خدمت در این نهاد مردمی و خدمت‌رسان، برسانند.

وی در ادامه از خدمات همه نهادهای خدمت‌رسان در اجرای طرح امداد نوروزی تقدیر کرد و اسکان بیش از 18 هزار مسافر نوروزی در اردوگاه‌های اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر را نشان از نقش مؤثر این جمعیت در جامعه دانست.

در ادامه این مراسم از فعالان در اجرای طرح امداد نوروزی 93 با اهداء جوایزی تقدیر شد.

رهسپار و ملکی دو تن از کارکنان بازنشسته شده و در آستانه بازنشستگی جمعیت هلال احمر، نجاتگر بیگدلو به نمایندگی از تیم امداد جاده‌ای که در مسابقات کشوری سازمان امداد و نجات حائز کسب رتبه اول شده بودند، نجاتگر ظهیری مسئول تیم امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر شهرستان همدان و شهدوستی مسئول اردوگاه اسکان اضطراری مسافرین نوروزی از جمله این تقدیرشدگان بودند.

تقدیر از خبرگزاری فارس، برای بیشترین پوشش خبری طرح امداد نوروزی 93

در بخش دیگری از مراسم، صدا و سیما و رسانه‌های خبری برای پوشش خبری لحظه به لحظه خدمات شبانه‌روزی امدادگران مورد تقدیر قرار گرفتند و خبرنگار فارس به نمایندگی از اصحاب رسانه به خاطر انعکاس حدود یکصد خبر و گزارش نوروزی از خدمات جمعیت هلال احمر مورد تقدیر قرار گرفت.

در ادامه از خدمات چند تن از پزشکان و پیراپزشکان داوطلب تقدیر شد.

در این مراسم که علاوه بر معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری همدان، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان و پنج معاون او، روسای 9 شعبه جمعت هلال احمر در 9 شهرستان همدان و تنی چند از دیگر مسئولین استانی حضور داشتند، کلیپی از فعالیت‌های نوروزی نجاتگران نقش پایانی بر همایش تجلیل از نجاتگران پرتلاش جمعیت هلال احمر استان همدان نهاد.

انتهای پیام/89034/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول