اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد

بهره‌مندی 442 هزار نفر از خدمات طرح ایمنی مسافران هلال احمر خراسان‌جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در نوروز امسال 442 هزار مسافر از خدمات ارائه‌ شده هلال احمر خراسان جنوبی در طرح ایمنی و سلامت مسافران بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی 442 هزار نفر از خدمات طرح ایمنی مسافران هلال احمر خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌رحیم شهریاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال جدید اظهار داشت: سال 93 توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده و این شعار تکلیف و وظیفه مردم و مسئولان را به عنوان یک سیاست‌گذاری بزرگ مشخص می‌کند.

وی با بیان این‌که فرهنگ و فرهنگ‌‌سازی باید در تمام امور در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: در ارتباط با این موضوع جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی فرهنگ خودامدادی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود در سال جاری قرار داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: فرهنگ‌سازی، فرهنگ خودامدادی سبب کاهش و تسکین آلام بشری می‌شود.

شهریاری یادآور شد: با توجه به این‌که جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در سنوات گذشته بحث اقتصادی را دنبال کرده ولی امسال بنا بر پیام مقام معظم رهبری برنامه‌های ویژه‌ای را در این راستا دنبال می‌کند.

وی به فعالیت موسسه علمی کاربردی هلال احمر در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این موسسه 400 دانشجو داشته که سبب ایجاد اشتغال و رونق فرهنگ خودامدادی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان این‌که دو طرح ایمنی و سلامت مسافران و طرح امداد و نجات مسافران در نوروز امسال توسط این جمعیت اجرا شده است، اذعان داشت: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی 31 پایگاه فعال بوده و به مردم خدمات ارائه داده‌اند.

شهریاری ادامه داد: از این تعداد پایگاه 23 مورد به صورت ثابت و هشت مورد به صورت سیار در ایام تعطیلات نوروز به مردم و مسافران خدمات ارائه داده‌اند.

وی اضافه کرد: پایگاه‌های ثابت هلال احمر در ورودی شهرها استقرار داشته و از طریق توزیع بروشور، نقشه و کتابچه راهنما مسافران را راهنمایی کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان این‌که برای اجرای این طرح یک‌هزار و 250 نفر از داوطلبان هلال احمر خراسان جنوبی همکاری کرده‌اند، متذکر شد: همچنین در این مدت 442 هزار مسافر نوروزی از خدمات ارائه شده هلال احمر خراسان جنوبی در اجرای این طرح بهره‌مند شده‌اند.

شهریاری از توزیع 200 هزار عنوان نقشه، اقلام فرهنگی و بروشور در بین مسافران خبر داد و افزود: حدود 50 درصد مسافران و مراجعان از کتاب‌ها و بروشور‌های تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر استفاده کرده‌اند.

وی به یکی از اهداف اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اشاره و خاطرنشان کرد: راهنمایی مسافران به هتل‌ها، مهمانسراها و مدارس یکی از اهداف اجرای این طرح در ایام نوروز بوده است.

انتهای پیام/22481/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول