اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

خود مراقبتی راهکار افزایش سلامت افراد جامعه است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به تغییر سبک زندگی خود مراقبتی راهکار افزایش سلامت افراد جامعه است.

خود مراقبتی راهکار افزایش سلامت افراد جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد،علی ضامن صالحی‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانند سالیان گذشته روز جهانی بهداشت و هفته سلامت با شعار «یک عمر سلامت با خود مراقبتی» با برنامه‌های متنوع گرامی داشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد سلامتی افراد به سبک زندگی آنان بستگی دارد، گفت: تغییر سبک زندگی و تغییر الگوی سلامت باعث نارسایی‌هایی در سلامت افراد شده که نیازمند افزایش سطح آگاهی است.

صالحی‌فرد با شاره به اینکه آموزش بهداشت اولین جزء مراقبت بهداشتی اولیه است، اذعان داشت: این مهم هنوز هم تازگی و اولویت خود را در راس برنامه‌های بهداشتی حفظ کرده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بر نیاز به خود مراقبتی افراد در حفظ سلامت تاکید کرد و ابراز داشت: ارتقای سلامت به معنای توانمندسازی مردم در شناخت و کنترل عوامل موثر بر سلامت فرد و جامعه است و سواد سلامتی یک امر نسبی است.

وی ادامه داد: تنظیم برنامه‌های آموزشی فراگیر و استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه‌ها یکی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی در راستای ارتقای سلامت جامعه است.

انتهای پیام/68006/صا20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول