اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرگز:

بندرگز مستعدترین منطقه برای توسعه کشاورزی است

فرماندار شهرستان بندرگز گفت: استان گلستان به ویژه شهرستان بندرگز از مستعدترین مناطق برای توسعه و ارتقای ظرفیت‎ کشاورزی و دامپروری است.

بندرگز مستعدترین منطقه برای توسعه کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی اصغر میرزایی امروز بعدازظهر در نشست با مدیران ادارات شهرستان بندرگز با اشاره به نام‎گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» افزود: اقتصاد و فرهنگ از مولفه‎هایی است که هر جامعه‎ به ناچار برای چشیدن طعم توسعه باید در آن حوزه‎ها سرمایه‎گذاری کند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان اجرایی کشور با اجرای سیاست‎های اقتصادی و فرهنگی، این کار بزرگ را با همت جهادی به سرانجام خواهند رسانید.

میرزایی با تاکید بر ضرورت توجه به استعدادها و توانمندی‎های کشور در عرصه تولید یادآور شد: سرمایه‎گذاری در عرصه کشاورزی از جمله بهترین ظرفیت‎های اقتصادی است که نیازمند توجه جدی مسئولان و برنامه‎ریزان اجرایی کشور است.

بندرگز مستعدترین منطقه برای توسعه کشاورزی است

وی ادامه داد: استان گلستان به ویژه شهرستان بندرگز از مستعدترین مناطق برای توسعه و ارتقای ظرفیت‎ کشاورزی و دامپروری است.

رئیس شورای اداری شهرستان بندرگز تصریح کرد: به فعلیت درآوردن استعداد کشاورزی منطقه نیازمند برنامه‎ریزی، توزیع صحیح منابع، نظارت دقیق و کارشناسی، همت جمعی، همدلی و تلاش دستگاه‎های متولی و کشاورزان منطقه است.

میرزایی اضافه کرد: توسعه اقتصادی در دیگر مناطق استان نیز می‎تواند با محوریت صنعت، کشاورزی و گردشگری اتفاق بیافتد.

رشد فرهنگی جامعه منبعث از خودباوری و شناخت فرهنگ غنی اسلامی است

وی با اشاره به مقوله فرهنگ به عنوان یکی دیگر از محورهای توسعه کشور افزود: رشد فرهنگی جامعه منبعث از خودباوری، شناخت تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی اسلامی است.

میرزایی تصریح کرد: بخش دیگری از این فرهنگ به معنای اصلاح برخی شیوه‎های رفتاری است که می‎تواند در توسعه عرصه‎های اقتصادی کشور نیز موثر باشد، مانند فرهنگ درست مصرف کردن انرژی که در این بخش هنوز با استانداردهای بین‎المللی فاصله داریم.

میرزایی تصریح کرد: برای خودکفایی اقتصادی، نیازمند کارهای زیربنایی هستیم که این امور زیربنایی علاوه بر بخش سخت‎افزاری شامل مباحث نرم‎افزاری این حوزه که همان فرهنگ است می‎شود.

جشنواره روستایی به دنبال احیای فرهنگ بومی و محلی است

فرماندار بندرگز خاطرنشان کرد: حق ملت ایران است که در عرصه خودکفایی و توانمندی اقتصادی گام بردارد تا محتاج سایر کشورها نباشد.

میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره روستایی نوروز در شهرستان بندرگز اذعان داشت: از اهداف برگزاری این جشنواره‎ بومی و محلی، زنده نگاه‎داشتن آداب و رسوم مردم ساکن در روستاها است.

به گفته وی با برگزاری چنین برنامه‌هایی علاوه بر ایجاد شادابی و نشاط، نیازی نخواهیم داشت تا از فرهنگ غربی‎ها الگوبرداری شود.

میرزایی ادامه تاکید کرد: وظیفه داریم که این گونه رسوم و سنت‎های بومی را احیا کرده و برای نسل جدید به معرض نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/83002/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول